[24 Apr] Rit 2011
- Frans
- -P&T Forum Senior Lid-
- Leeftijd: 63
[24 Apr] Rit 2011
aangezien mijn broer erik en ik de haarlemmermeerronde nog erg ver weg vinden willen we als er animo voor is een rit om haarlem gaan maken op de eerste paasdag
de bedoeling is om er een gezellige rit van te maken en om is wat anders als de haarlemmer meer te laten zien
hoe we precies gaan rijden staat nog niet vast ,maar we willen wel over het kopje van bloemendaal gaan om te zien hoe de brommers het doen op hellingen van 10 procent
voor de rest hebben we al genoeg iedeeen maar moeten we dit nog smeden tot een mooie rit met een paar leuke stopplaatsen
laat maar eens horen wat je er van vindt
[size=2.0E+2]we zijn er uit dit gaat het worden [/size]
[size=2.0E+2]de eerste haarlemse puch en tomos rit op 24 april 2011[/size]
We gaan dit jaar voor het eerst een rondrit in de regio Haarlem rijden
Deze rit is alleen voor geschakelde puch en Tomos oldtimer brommers.
We gaan verzamelen vanaf 10.00 en vertrekken om 11.00.
We starten van af avonturen park
saplaza
A. Hofmanweg 62*
2031 BL, Haarlem
www.saplaza.nl
info@saplaza.nl
023-551 11 31
routebeschrijving
Auto: Via de A9 ri. Alkmaar of Amsterdam, dan bij Rotterpolderplein
afslaan richting Haarlem (A200). Eerste stoplicht links afslaan, volg de
weg tot voor de kpn-toren. Sla 2 keer rechtsaf. Gratis parkeren.
Navigatie: Voor navigatiesystemen gebruik huisnr. 60.
Dit is op het industrie terrein “de waarderpolder”
Tegen over de “ikea” en deKPN toren
Er is geen bezemwagen aanwezig en zorg als het kan dat je voldoende benzine hebt,
Mee rijden is geheel op eigen risico, zorg er voor dat je brommer een geldig kenteken heeft en verzekering.
Wij doen er alles aan om de rit zo veilig en gezellig als mogelijk te laten verlopen ,maar dat kan niet zonder jullie medewerking.
Heb je nog vragen.
Bel erik op 06-40288772--------- of frans op 06 20378012
Of mail naar tomossprint@hotmail.com
de bedoeling is om er een gezellige rit van te maken en om is wat anders als de haarlemmer meer te laten zien
hoe we precies gaan rijden staat nog niet vast ,maar we willen wel over het kopje van bloemendaal gaan om te zien hoe de brommers het doen op hellingen van 10 procent
voor de rest hebben we al genoeg iedeeen maar moeten we dit nog smeden tot een mooie rit met een paar leuke stopplaatsen
laat maar eens horen wat je er van vindt
[size=2.0E+2]we zijn er uit dit gaat het worden [/size]
[size=2.0E+2]de eerste haarlemse puch en tomos rit op 24 april 2011[/size]
We gaan dit jaar voor het eerst een rondrit in de regio Haarlem rijden
Deze rit is alleen voor geschakelde puch en Tomos oldtimer brommers.
We gaan verzamelen vanaf 10.00 en vertrekken om 11.00.
We starten van af avonturen park
saplaza
A. Hofmanweg 62*
2031 BL, Haarlem
www.saplaza.nl
info@saplaza.nl
023-551 11 31
routebeschrijving
Auto: Via de A9 ri. Alkmaar of Amsterdam, dan bij Rotterpolderplein
afslaan richting Haarlem (A200). Eerste stoplicht links afslaan, volg de
weg tot voor de kpn-toren. Sla 2 keer rechtsaf. Gratis parkeren.
Navigatie: Voor navigatiesystemen gebruik huisnr. 60.
Dit is op het industrie terrein “de waarderpolder”
Tegen over de “ikea” en deKPN toren
Er is geen bezemwagen aanwezig en zorg als het kan dat je voldoende benzine hebt,
Mee rijden is geheel op eigen risico, zorg er voor dat je brommer een geldig kenteken heeft en verzekering.
Wij doen er alles aan om de rit zo veilig en gezellig als mogelijk te laten verlopen ,maar dat kan niet zonder jullie medewerking.
Heb je nog vragen.
Bel erik op 06-40288772--------- of frans op 06 20378012
Of mail naar tomossprint@hotmail.com
Laatst gewijzigd door Frans op 27 Mar 2011, 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
tomos 4l 1972
tomos 4l 1973
tomos 4l 1973
- Baksteen Barry
- Puch&Tomos Oldtimer
- Baksteen Barry
- Puch&Tomos Oldtimer
- Wolters.sj
- Puch&Tomos Oldtimer
- Striek
- Puch&Tomos Geinteresseerde
1e Haarlemse Puch en Tomos rit
Leuk initiatief,ik ben er ook bij! Als ie net zo leuk is als de Haarlemmermeerronde, dan wordt de Haarlemse Puch en Tomos rit ook vast een klassieker!
- Frans
- -P&T Forum Senior Lid-
- Leeftijd: 63
ja wie weet
ik heb trouwens nog een nieuwtje
de directeur van het saplaza vindt het zo leuk dat we bij hem starten dat hij spontaan een paar vrijkaarten voor het klim parcour aanbood
deze willen we verloten onder mensen die meerijden en dan ook echt van plan zijn om daar te gaan klimmen
de directeur van het saplaza vindt het zo leuk dat we bij hem starten dat hij spontaan een paar vrijkaarten voor het klim parcour aanbood
deze willen we verloten onder mensen die meerijden en dan ook echt van plan zijn om daar te gaan klimmen
tomos 4l 1972
tomos 4l 1973
tomos 4l 1973
- Bajaboy
- Puch&Tomos Oldtimer
Frans schreef:ja wie weet
ben al blij dat ik op me puch blijf zitten
leuk geregeld door de mensen van saplaza
the long and winding road
- Richard
- Puch&Tomos Admin
- Leeftijd: 65
Ja dus. Ik heb op de terugweg van een haarlemmermeer rit eens bij het ajax staion stil gestaan zonder aandrijving, voortandwiel los gelopen (ja weet het, ik ALTIJD nieuwe kartelringen gebruiken ). Heb toen met veel kunst en vliegwerk en het weinige gereedschap dat ik had de boel weer aan het lopen gekregen. O.a. bandenwipper op de straat vlak geslepen zodat ik mijn vliegwieldeksel eraf kon halen...
aldoende leert men
aldoende leert men
http://www.tomos4l.nl
- Erikpeter
- Puch&Tomos Oldtimer
Ik had ook al gekeken ivm eventueel bijtanken. Ik zag op googlemaps & streetview een BP benzinepomp met mengsmering. Morgen ff bellen of ze zondag wel open zijn.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 16,,0,4.62
En gereedschap had ik ook al aan gedacht. Steeksleutel 10/11 en 12/13, 1 schroevendraaier en 1 combinatietang is m.i. voldoende om een tomos flink uit elkaar te kunnen halen.
Las ooit ergens dat men vaak een fotorolletjeshouder afgemeten gevuld heeft met mengsmering, zodat men gewoon autobenzine kan tanken
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 16,,0,4.62
En gereedschap had ik ook al aan gedacht. Steeksleutel 10/11 en 12/13, 1 schroevendraaier en 1 combinatietang is m.i. voldoende om een tomos flink uit elkaar te kunnen halen.
Las ooit ergens dat men vaak een fotorolletjeshouder afgemeten gevuld heeft met mengsmering, zodat men gewoon autobenzine kan tanken
ik ga weer brommer rijden
- Bajaboy
- Puch&Tomos Oldtimer
nee lekker 90 kilometer van huis zitten zonder banden te kunnen maken ,en fietsboeren zijn ook niet open met de pasen want die rijden allemaal een toerrit hahahaha
dus mag wel een een vakantie toer lijken maar heb een hekel aan om me thuis te laten brengen als ik door had kunnen rijden
dus mag wel een een vakantie toer lijken maar heb een hekel aan om me thuis te laten brengen als ik door had kunnen rijden
the long and winding road
- SwiffMeister
- Moderator
200ml 2taktolie in een medicijnflesje in je binnenzak, en een bandenplak setje in je andere binnenzak. Reservebougie, bougiesleutel, omkeerbare schroevendraaier en sleutel 10-11 en 12-13 in het klepje op je tank (magneet erbij tegen het rammelen) en je kunt de hele wereld aan.
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...
- Erikpeter
- Puch&Tomos Oldtimer
Goed dat ik het weet van de BP op de Spaarndamseweg. Altijd handig.
Nood-reparatie-setje ligt inmiddels klaar. Bandenplakspullen indd ook maar erbij gedaan, als ook een universele kabel met nipples etc. Oja, klein nijptangetje om de kabel op lengte te knippen zal ik er ook bij doen bedenk ik me net.. Sommige kabels zitten er al 35 jaar op
Uiteindelijk komen we allemaal met grote gereedschapkoffers vol en daarop vastgebonden een jerrycan vol reserve brandstof.
LOL
Nood-reparatie-setje ligt inmiddels klaar. Bandenplakspullen indd ook maar erbij gedaan, als ook een universele kabel met nipples etc. Oja, klein nijptangetje om de kabel op lengte te knippen zal ik er ook bij doen bedenk ik me net.. Sommige kabels zitten er al 35 jaar op
Uiteindelijk komen we allemaal met grote gereedschapkoffers vol en daarop vastgebonden een jerrycan vol reserve brandstof.
LOL
- Henk
- P&T Techniek Support
- Leeftijd: 70
en vergeet niet een gaskabel en kopplings kabel en vooral het kleine nippeltje voor de gaskabel als deze valt dan ben je hem kwijt
maar inderdaad deze keer veel ruimte over in je tasje, het regenpak hoeft niet mee
of net als ik een koffer achterop voor de onderdelen
maar inderdaad deze keer veel ruimte over in je tasje, het regenpak hoeft niet mee
of net als ik een koffer achterop voor de onderdelen
al is een tomos nog zo snel een PUCH komt er ook wel
- SwiffMeister
- Moderator
Henk schreef:en vergeet niet een gaskabel en kopplings kabel en vooral het kleine nippeltje voor de gaskabel als deze valt dan ben je hem kwijt
Die heeft iedereen die weleens meer dan 100km rijd toch gewoon in z'n portemonnee zitten?
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...
- Erikpeter
- Puch&Tomos Oldtimer
't is voor het eerst dat ik met mijn Tomos zo'n 100 km op 1 dag ga rijden. De 1e toerrit voor mij namelijk. Een echte vuurdoop dus.
Maar goed dat ik een veerpont moet nemen op de heen- en terugreis. Ik zal wel een zere kont krijgen van de rit denk ik zo. Kan ik op de pont mooi ff bijkomen
Maar goed dat ik een veerpont moet nemen op de heen- en terugreis. Ik zal wel een zere kont krijgen van de rit denk ik zo. Kan ik op de pont mooi ff bijkomen
- Baksteen Barry
- Puch&Tomos Oldtimer
- Baksteen Barry
- Puch&Tomos Oldtimer