Puch Vz 50 m

Veel leden houden dagelijks Marktplaats etc. in de gaten
Koopjes, opmerkelijke zaken, handel-tips!
Een babbeltje daarover is toegestaan.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jos
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 3380
Leeftijd: 70
Lid geworden op: 18 Sep 2005, 06:25
Locatie: Tilburg

Puch Vz 50 m

#1 Berichtdoor Jos » 29 Feb 2024, 08:37


Gebruikersavatar
MarkN
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 334
Lid geworden op: 21 Jun 2021, 08:39
Locatie: Achterhoek

Re: Puch Vz 50 m

#2 Berichtdoor MarkN » 29 Feb 2024, 09:21

En dit is een SCAM (de vorige denk ik dus ook.
2 dagen op MP en dan verlopen.......
de verkoper is 2 dagen op MP, lijken ook andere foto's
En nu voor 4600?......
een dergelijke Puch kom je niet elke dag tegen dus dit is echt wel verdacht.
Hoe hard je rijd hangt af van je rechterhand, hoe hard die kan is een heel ander dingetje :D

Gebruikersavatar
Auke Gerrits
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 1118
Lid geworden op: 17 Okt 2006, 21:24

Re: Puch Vz 50 m

#3 Berichtdoor Auke Gerrits » 29 Feb 2024, 15:12

Gewoon effe wat details vragen, vragen of je kunt bellen, je prikt dan zo door de bullshit heen. Lijkt het goed, en weet die vent waar hij het over heeft, dan vragen of je kunt komen kijken, adres checken en effe naar iemand uit de buurt bellen. Voor dat bedrag moet je dat gewoon doen. Krijg je geen contact, wil hij niet bellen, worden je vragen niet direct beantwoord en wordt er alleen voorgesteld een aanbetaling te doen of om hem te verschepen, tja dan ben je minder slim bezig als je toch betaald.

Laatst had ik ook een deal met iemand uit het buitenland, daarbij gingen bij mij ook alle alarmbellen af, maar het bleek na een goed doortastend telefoongesprek gewoon te kloppen. Desondanks heb ik toen wel wat extra betaald aan marktplaats zodat het verzekerd was, voor het geval dat.

Ik heb nooit zo'n boodschap aan wat een ander vind van een advertentie. Sommige mensen lijken goudeerlijk, en slagen er toch in je op te lichten, anderen mensen zijn goudeerlijk en maken een advertentie die belabberd is en daarmee lijkt op een scam.

Als je geïnteresseerd bent moet je gewoon bellen, zelf oordelen wie je aan de lijn hebt, zelf een afspraak maken om te kijken, zelf de conditie beoordelen (als je al niet akkoord bent gegaan over de telefoon), zelf ophalen, zelf je wisselcenten checken en niet een dag later terugkomen als het je toch niet aanstaat. Het hoort bij de koop, zo werkt handel. Doe je iets van het bovenstaande niet, dan kan je het alleen jezelf aanrekenen. Fijne gedachte toch? :)

Gebruikersavatar
Auke Gerrits
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 1118
Lid geworden op: 17 Okt 2006, 21:24

Re: Puch Vz 50 m

#4 Berichtdoor Auke Gerrits » 29 Feb 2024, 15:18

Maar hij is wel verwijderd :lol:

Gebruikersavatar
MarkN
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 334
Lid geworden op: 21 Jun 2021, 08:39
Locatie: Achterhoek

Re: Puch Vz 50 m

#5 Berichtdoor MarkN » 02 Mar 2024, 21:08

Ja 2 keer nu al, erop en er weer af.

Hij staat op wilhaben.de en dat is de echte, tenminste die verkoper loopt al wat jaartjes daar rond en bied hem aan voor 4600.
Hoe hard je rijd hangt af van je rechterhand, hoe hard die kan is een heel ander dingetje :D

Gebruikersavatar
Auke Gerrits
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 1118
Lid geworden op: 17 Okt 2006, 21:24

Re: Puch Vz 50 m

#6 Berichtdoor Auke Gerrits » 03 Mar 2024, 22:12

Haha mooi he. Ik kan er ook wel van genieten.


Terug naar “[Beursplein] Op Marktplaats Gespot!”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: owillekes en 110 gasten