[Afterparty] PTCV Weekend Stavelot

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lord kamikaze
PTC Kamikaze
Berichten: 853
Leeftijd: 44
Lid geworden op: 25 Mar 2005, 12:56
Locatie: Den Haag

[Afterparty] PTCV Weekend Stavelot

#1 Berichtdoor Lord kamikaze » 13 Mei 2012, 08:44

Gisteren een rit door de Ardennen gemaakt met PTCV en enkele Hollandse forum vrinden.

Had snel de VZ klaar gemaakt voor een dagje Ardennen, maar had geen tijd meer om in Nederland proef te rijden...dat had ik beter wel kunnen doen :?

Vrijdag 22.30 aangekomen in Stavelot. Na een gezellig samenzijn met wat bier en slap geouwehoer gaan slapen op een 'proper' maar oncomfortabel bed.

Zaterdag een mooie rit door de omgeving gemaakt. Van Stavelot naar Durbuy met omweg. In Durbuy wat gegeten en gedronken, en weer terug. Hoewel we eigenlijk op weg waren naar Spa, toch een prima rit. Dat landschap is wel genieten als je de Nederlandse polders gewend bent.

Voor de puch was het landschap wat minder genieten. De VZ reedt echt als een dwijl. De sproeier te groot, het voortandwiel te groot, de uitlaat verstopt, een 'bobbel' in de voorband, een slag in het achterwiel, een aanlopend voorspatbord, tikkende zuigerveren en een achterbrug met speling. Voor volgende meeting dus nog maar een paar uurtjes de schuur in :lol:

Ondanks dit alles en dankzij de 60cc BBM cilinder, 4 versnellingen, dellorto carb, maar vooral de wat kleinere sproeier van Johan, toch de rit van naar schatting zo'n 100km uitgereden.

Alle stops waren voorzien. Geen stukken of lekke banden dus. De afgebroken tank van Johan en de gebroken spaken van Jeroen waren de enige schade. Geen slecht resultaat voor zo'n 1000 gezamenlijke puch/tomos kilometers op brommers met een gemiddelde leeftijd van zo'n 40 jaar oud.

Alles bij elkaar een leuke trip! Had graag nog een dagje langer gebleven, maar dat was helaas niet mogelijk.

Helaas geen fototoestel meegenomen, maar wellicht volgt hieronder nog wat illustratie van bovenstaande, door de andere rijders.

PTCV dank voor organisatie en uitnodiging!

Groet Ruben

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#2 Berichtdoor Puchdriver01 » 13 Mei 2012, 22:41

Ik ben ook weer Thuis, fotos volgen nog. Nu nog ff te weing zin om ze te posten :lol:

maar dit terzijde, hoe komt het nou dat ik dit topic in subforum afterparty's niet kan vinden,, maar alleen als ik naar het profiel van kami ga en daar op geplaatste berichten klik :roll:

EDIT; oke gevonden , op de 2de pagina :?
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
SwiffMeister
Moderator
Moderator
Berichten: 8970
Lid geworden op: 10 Dec 2004, 14:23
Locatie: Tilburg
Contact:

#3 Berichtdoor SwiffMeister » 13 Mei 2012, 23:07

Tja dat nieuwe topics op pagina 2 verschijnen moet ik nog steeds een keer fixxen, maar das nogal veel werk, dus dat stel ik steeds uit...

Anyway. Mooie omgeving daar! Ben daar ook een paar keer met de brommer wezen tuffen. Zat het weer een beetje mee daar in het zuiden?
Ben benieuwd naar de fotos.
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#4 Berichtdoor Prolab » 14 Mei 2012, 01:32

Geweldig leuk weekend gehad :D

goede lokatie, leuk clubje mensen, leuk huis en super toffe omgeving om weer eens lekker ruig te scheuren..

afgelopen week dus nog het spruitstuk van meneer Barrel gemaakt en de carb opnieuw ingeregeld en afgesteld.. dat zat dus wel goed.

Donderdag avond met jeroen boodschappen wezen doen voor het avondmaal op zaterdag en vrijdag zijn we zo rond drie uur vertrokken na alle zooi ingeladen te hebben, we reden weer met jeroen ze camperbus, drie brommers erin en bagage en drie man voorin, jeroen ik en reinout, anita en esther konden helaas niet mee vanwege school perikelen..

de weg op, toch maar over brabant/limburg gereden, bij eindhoven nog wat zitten vreten en drinken en weer verder..

en dus zo rond een uur of half acht arriveerden we in Stavelot, mooi huisje hadden we daar, wel oud maar aardig gemoderniseerd, goede keuken, goed sanitair en 3 stuks plee waar de last over verdeeld kon worden
:D

gelijk maar bovenin het huis een kamer gearresteerd, vorig jaar had ik nogal last van een hoop gezaag van iemand anders.. :D

indrukken van het huis:

Afbeelding

zolder verdieping, oude constructie balken en uiteraard alles met hout betimmerd..

Afbeelding

buitenkant, uiteraard met leisteen, wat je hier in de omgeving genoeg vind op daken

Afbeelding

mooie betegelde garage onderin het huis..

Afbeelding

en een gezellige eetkamer..

Afbeelding

en het eten wordt verzorgd

Afbeelding

en de huiskamer, wordt meestal niet zo veel gebruikt, iedereen zit meer in de eetkamer rond de tafel.

Afbeelding

en eten maar..

Jelle had weer een goed pasta gerecht verzorgt wat er goed in ging bij iedereen.. altijd goed na een lange rit..

maargoed op vrijdag waren we met Peter, Jelle, Toon, Nico, Philip, Guido, Ruben, Jeroen, Reinout en ik, de Fam. Puch ontbrak dit jaar, nog een paar leden en Jan Oosterveld zou morgen pas komen


Afbeelding

en nog na tafelen en na-bieren

Afbeelding

en nog meer na-bieren


en uiteindelijk zo rond half drie in de nacht het licht maar uit gedaan, nog even snel een douche gepakt, hoef ik morgen ochtend niet in de rij te staan.. altijd makkelijk :wink:


volgende ochtend even na negenen aan het ontbijt en hierna de garage deur maar eens open getrokken..

Afbeelding

weer was aardig fris, aardig bewolkt met af en toe een beetje zon..

Afbeelding

nog wat prutsen..


Afbeelding

en meneer Barrel, was erg nieuwsgierig wat de paar verbeteringen zouden gaan doen, verbeterde inlaat, verbeterde afstelling en een tandje lichter voor..
later op de dag zou ik er nog achter komen dat carburatie in de bergen nog een vak apart is.. :?

Afbeelding

en dat ouwe ijzer weer klaar zetten voor vertrek..

en toen warmdraaien, huis in de rook zetten en maar vertrekken.. richting Stavelot centrum om benzine te tanken..

meteen maar een nieuwe bougie in Barrel geschroefd daar, wat gestotter en geplof... en prolabs bougie had een vaste verbinding tussen de elektroden.. kennelijk is het toevoegen van octaan booster minder leuk voor je bougie aangezien ik hier normaal nooit last van heb..

Afbeelding

in Stavelot..

en toen echt op weg, stuk leukere omgeving dan Herresbach waar we de afgelopen drie jaar gezeten hebben, steilere hellingen, meer bochten werk en veel afwisseling, mooi schilder achtig landschap met dorpjes.. hoop tourisme en kennelijk was het ook Porche 911 weekend in de omgeving gezien het nogal raar hoge percentage wat we aan de krengen gezien hebben..

Afbeelding

en onderweg..

en toen gebeurde er wat mafs..

na de eerste brute klim die we deden gaf ik Barrel gelijk maar de sporen, gas met dat ding.. vloog de rest voorbij maar toch kwam Toon me weer es leuk voorbij gereden.. :evil:
bovenaan de berg gestopt..

en me hele benzine tank pleurt van me tomos af.. :shock:

iets wat ik nog niet eerder meegemaakt heb.. kennelijk kan alles kapot.. de haak van het draadeindje was afgebroken..

onder het wijzend gelach van toon heb ik me tank maar weer terug gezet en een spin dinges er omheen gebonden, die is voor de rest prima blijven zitten..

maar dat mocht de pret verder niet drukken, was wel weer zo'n moment die je niet meer vergeet.. :D

Zoals boven al vermeld was het plan dus om naar Spa te rijden, maar uiteindelijk kwamen we in Durbuy terecht na een kleine 2 uur rijden.. een behoorlijk touristisch pittoresk plaatsje in de ardennen, daar onze ouwe zooi opzij gezet en op een terras gaan zitten..

eerst maar eens een lekker biertje en wat te eten

Afbeelding

in Durbuy centrum..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en ik had een Charles Quint Blonde.. en dat moet je uit zo'n pot drinken kennelijk.. :?


intussen ruben nog aan een 86 sproeiert geholpen en wat gegeten, en de weg weer vervolgt..

het weer was intussen wat warmer geworden, en dat was best prettig aangezien het aardig fris was.
De weg terug was alweer net zo leuk als heen, Guido was met de motor gekomen aangezien zijn brommers mankementen hadden, die heeft nog een tijd voorop gereden en reed dan ook stukken vooruit..

kon het dan ook niet laten om em te volgen dus daar ging prolab met meneer Barrel, gas er vol op en knallen maar, ging met goed 80 km/h achter em aan.. en na een lange klim over een redelijk grote weg moest ik links af richting trois ponts aangezien Guido stond te wijzen.. laatste stuk kon ik op eigen initiatief.. en dat was niet tegen dovemans oren gezegd.. :D

dit betekende een behoorlijke afdaling.. breed asfalt, errug gaaf bochten werk en leuke rechte stukken.. goed voor snelheden tegen de 100 km/h aan, weer flink afremmen.. scherpe bocht door en weer vol het gas erop, 2, 3, 4, en de 5e versnelling achter mekaar doorschakelen.. en weer richting de 100 km/h.. en weer op vlakkere stukken wat minder hard..

en dan dat carburatie verhaal nog.. kennelijk koelt de boel toch nog teveel af in de bergen na langdurige belasting.. en vermogen word toch wel minder.. weer een uitdaging om uit te zoeken wat hieraan te doen..

maar wat een genot zo'n snelle tweetakter, die snelheid, dat vermogen, dat geluid, dat geknetter van de homoet.. zeker als ie goed afgesteld staat..

voor de gemiddelde burger een hoop irritante klere herrie wat eigenlijk verboden dient te worden maar muziek voor mijn oren..

en me achterveren en dempers zijn gaar.. dat stuiterende achterwiel soms getuigde ervan.. best spannend allemaal dus.. :D

en met een aardige vaart scheurde ik trois ponts in.., en weer richting Stavelot, niet veel later arriveerde ik daar weer.. maar even in het zonnetje zitten aangezien het nog wel even duurde voor de rest er was..

Afbeelding

zo even later stond het ouwe ijzer weer binnen, en weer een biertje met zen allen en lekker ouwehoeren, ook Jan Oosterveld was inmiddels gearriveerd.

intussen moest jeroen nog een paar spaken vervangen, zo'n 74 cc bami blok onder je mv is niet best voor je achterwiel, binnen as, en lagers en spaken..

ik intussen nog even mijn bougie gecontroleerd, toch wel erg licht gekleurd dus ik besloot een twee maten grotere sproeier te monteren en de gasnaald twee standjes lager te zetten.. bleek goud waard gezien de pin point gasreactie erna..

en nog een tweede ronde met een kleinere club eraan vast geplakt..
ook voor jan, want die had nog niet gereden uiteraard.. en weer op weg..

nog een paar andere wegen gevonden en uit geprobeerd tot weer aan een flinke klim.. en de tweetakt goden bleken mij gezind want ik schoot toon voorbij met een leuke vaart..
:D

maar ik en toon waren aardig gewaagd aan elkaar, zowat even snelle tomossen is leuk sporten tegen elkaar, ik moest wel regelmatig met de koppeling goed maken wat ik onderin aan vermogen te kort kwam.. dus een paar nieuwe koppelings platen kan nu geen kwaad denk ik..:D

maargoed we arriveren bovenaan de berg bij een kleine rotonde, goed voor een hoogte van 480 meter volgens het bordje midden op de rotonde..

en weer wachten op... jan oosterveld.. die ging niet zo snel..

en dan komt het..

in de verte horen we een zacht gejank van een tomos die in de eerste versnelling aan het klimmen is.. ieieieiieieieieieieieiieie..

vervolgens doemt er aan de horizon een werkelijk gigantische rook wolk omhoog gevolgd door het opkomende silhouet van jan op ze tomos 4L :lol:

ieieieieiieieieeiieie ROOOOOOOK ROOOOOK.. inmiddels lagen we dubbel van het lachen... .. was iets met oude benzine, teveel olie en een lekkende keerring op de krukas..

hehehehe,, eerst maar een sjekkie rollen.. en jan ze tomos kon inmiddels even afkoelen en uitdampen en roken..

en weer terug richting huis, duurde wat langer omdat we weer even verdwaald waren maar dat mocht de pret niet drukken..


weer terug in huis hebben ik en jeroen eten gemaakt, mosterdsoep gevolgd door ham uit de oven, italiaanse pasta salade, broccoli en boontjes, aardappel kroketten.. met geglazuurde brownie en vanille ijs, hellevoets bakkie er overheen en de callorieen waren weer meer dan genoeg aan gevuld..

waren dan ook om half twaalf pas uit gevreten....

maargoed, het werd niet laat meer, ik was zo moe van de dag, nog maar even een douche gepakt en gaan pitten..


zondag weer bij tijds op gestaan, jelle had spek en eieren gemaakt voor het ontbijt, paar bakken koffie en weer onze rossen gepakt voor de zondag rit..

Afbeelding

het weer was in elk geval een stuk warmer en zonnig
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..
professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...
en BBM power rules..

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#5 Berichtdoor Prolab » 14 Mei 2012, 01:51

met de hele ploeg weer op weg..

Afbeelding

Afbeelding

Jelle was even de weg kwijt..:D


en de weg werd deels geblokkeerd door een hek.. nieuwsgierig van wat dat was toch maar door gereden, tot we bij een kleine happening aan kwamen, bleek een race te zijn met soort van zeepkisten, of kleine autotjes die met behulp van zwaarte kracht omlaag rollen... dus we kwamen bij een post halverwege de berg, biertent erbij, barbeque en muziek.. goed moment om lekker in het zonnetje te genieten van een lekker pilsje..

Afbeelding



Afbeelding

bbq is nog aan het opwarmen..


Afbeelding

en daar kwam zo'n kreng aangestormd met hoge snelheid...


en weer door gereden, eerst nog een vracht amerikaans klassiek ijzer laten passeren, voornamelijk pontiac trans ams.. (smokey and the bandit wagens) en paar fords en wat chevrolets..

en weer de grote klim gemaakt richting het 480 meter punt waar we gister die grote rookwolk van jan aanschouwd hebben :D

Afbeelding

Afbeelding

geloof dat jan daar weer aan komt.. wat verse benzine en inmiddels opgestookte bak olie scheelde een hoop rook.. zo bleek later in trois ponts toen ie ze bak olie peilde, die was gewoon compleet pleite.. :?

gezien de tijd moesten we weer terug naar stavelot, was inmiddels kwart voor drie, we stonden dan ook weer op de plek waar Guido gisteren stond te wijzen waar ik heen moest, net heel die berg op geklommen, maar we moesten omdraaien en dezelfde weg weer terug.. laatste leuke stuk weer terug richting trois ponts.. leuk stukje voor mij en toon..

VOL het gas er op, weer al die bochten, weer die snelheden.. geweldig gewoon.. later, terug in stavelot waren ik en toon het er wel over eens dat we nu moeten gaan werken aan onze stroomlijn, gezien de tegenwind een probleem vormt.. :D

en uiteraard aan de pannekoeken die jan had mee genomen, laatste maaltijd voor vertrek richting huis.. de boel opgeruimd, ingeladen en gaan..

weer een super leuke ervaring geweest.. :wink:
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..


Terug naar “[Ritten & Evenementen] Afterparties 2012”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten