PTCV weekend Herresbach 2011

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

PTCV weekend Herresbach 2011

#1 Berichtdoor Prolab » 16 Mei 2011, 15:49

En weer een geslaagd weekend achter de rug met de Puch en Tomos club Vlaanderen, alweer in het pittoreske dorpje Herresbach gelegen in het duitse gedeelte van de ardennen, soort rustige uithoek van de wereld zeg maar.. :D

totale opkomst was 16 man, iets wat toch verrassend was, ik geloof zelfs de grootste groep sinds 2006 dat wij mee rijden. Familie Puch met 4 personen sterk, sloev met 4 man sterk, Toon, Nico, Peter, Jelle, Bert, Philip, Jan en Mark.

afgelopen week tussen de werkzaamheden door nog enkele dingen veranderd aan Barrel de tomos, wat wezen prepareren zeg maar.. :D
In ieder geval het ding op tijd klaar gekregen voor het weekend.

Afbeelding

meneer Barrel uitgerust met homoet 6P uitlaat, Dellorto UA 19 s carb en een nieuwe betere HD kop, eens kijken hoe die het zou gaan doen.. :wink:


Vrijdag middag kwam jeroen alvast mijn bagage ophalen, en even later reed ik ook richting hun huis om alles in te laden..

Afbeelding

de VW camper wordt vol gestampt met 3 brommers en bagage voor 4 man en het avondeten voor 16 man..

Afbeelding

meneer Barrel d'r in..

Afbeelding


en de pumos met bami blok ernaast..

Afbeelding

vervolgens bagage erin, klep dicht en de VZ achterop laden op een speciaal vervaardigde drager..

Afbeelding


onderweg...

Afbeelding

ff een bakkie..

Afbeelding

Afbeelding



en weldra na enkele uren arriveren we weer in herresbach, moeilijk te vinden was het niet aangezien we vorig jaar hier ook geweest zijn..

en binnen treffen we het gezelschap aan..

Afbeelding

Afbeelding


we zijn erbij komen zitten en hebben tot in de late uurtjes weer eens gezellig bij gekletst.

volgende ochtend ging alweer vroeg de wekker, douchje gepakt en het ouwe ijzer in de ochtendgloren gefotografeerd..:D

Afbeelding


het hele gezelschap weer aan het ontbijt..

Afbeelding


ik heb zelf de bank maar verkozen als slaapplek.. meneer onderin het stapelbed heeft een gigantische wintervoorraad brandhout bij elkaar liggen zagen.. hield het 5 minuten vol.. :?

Afbeelding




zoek de verschillen..:D

Afbeelding


de spullen worden gepakt, ons klaar maken voor de rit..

Afbeelding

Afbeelding



en weldra worden er brommers gestart en vrij direct is de blauwe rookwolk rondom de groep weer zichtbaar..:D

en op weg gegaan, het weer was bewolkt, maar wel droog, niet te warm dus dat zat wel goed.
en uiteraard foto's maken..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


en gestopt bij het biermuseum.. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


en weer onderweg...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


meneer Barrel deed het lekker.. vermogen genoeg in ieder geval, klein nadeel alleen bij het klimmen dat de powerband nogal eens te hoog lag en er dus net niet in kwam.. volgende keer een tandje lichter voor dus..:D


en weer gestopt bij een tent vlak bij herresbach, en hier wat gedronken en een bak soep gegeten..

Afbeelding

Afbeelding


en weer onderweg..


Afbeelding

Afbeelding


en toen weer terug naar het huis in Herresbach, niet veel later gingen we nog met een kleinere groep nog een snel rondje doen, en dit was wel lachen, bij deze rit bij een paar afdalingen wel een paar keer over de 100 km/h grens gekomen.. en toen het gas maar dicht gedraaid.. was ff hard genoeg..
:D


terug in het huis waren anita en esther druk in de weer met het diner.. een overheerlijke mediteraans gebeuren..

Afbeelding

Afbeelding


en schranzen maar.. soep vooraf en toen het hoofdgerecht wat uit meerdere dingen bestond maar o zo lekker allemaal, mark had weer de wijn gesponsord en die ging er ook weer goed in bij iedereen..

Afbeelding

Afbeelding



en toen de niet echt kleine hoeveelheid afwas verwerken..

Afbeelding


toen nog een suikerrijk maar erg lekker nagerecht, met koffie en uiteraard weer Hellevoets Bakkie erbij..

Afbeelding

Afbeelding



we hadden al vernomen dat er op het dorp zelf een hele happening aan de gang was, dus wij wilden wel eens zien wat er allemaal aan de hand was dus nog met een kleine groep erheen gewandeld naar de grote witte tent waar een een of ander bierfest aan de gang was en wij gingen er ook maar bier drinken tot in de late uurtjes.. over de weg terug kan ik weinig vertellen eigenlijk.. :roll: ik schijn nogal een indruk gemaakt te hebben op de lokale bevolking.. :?

volgende ochtend enigsinds verward wakker geworden toen esther bezig was met mijn gezicht volkladden met een pen.. schade viel mee.. :D

maar snel even een douche gepakt en toen zijn we nog een korte rit wezen rijden, de snelle rit die we de avond ervoor ook nog hadden gereden, nog een zeer vervelende regenbui gehad onderweg.

Terug in het huis verzorgde familie puch uiteraard weer voor de heerlijke pannekoeken

en toen helaas weer inpakken, huis schoonmaken en op weg terug naar huis..

Afbeelding


dus bij deze, PTCV weer bedankt voor een tof weekend.. :D :D
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..
professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...
en BBM power rules..

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#2 Berichtdoor Puchdriver01 » 16 Mei 2011, 20:43

Het was idd weer leuk om met 2tomosjes te racen, en nog leuker om heer Prolab bergop in te halen net zoals vorige keer :lol:

Heb spijt dat ik niet mee ben gegaan naar het bierfeest, alhoewel dat mss achteraf ook wel verstandig zou kunne geweest zijn :lol:

PTCV werd er zelfs de volgende ochtend van beschuldigt dat we prolab hadden stuk gemaakt :P

had camera mee maar niet veel fotos gemaakt,

Herr Prolab de enige echte.
Afbeelding

The man of Steel
Afbeelding

barrel
Afbeelding

bandje plakken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
Lord kamikaze
PTC Kamikaze
Berichten: 853
Leeftijd: 44
Lid geworden op: 25 Mar 2005, 12:56
Locatie: Den Haag

#3 Berichtdoor Lord kamikaze » 16 Mei 2011, 21:41

Ardennen, biermuseum en goed eten, wat wil een mens nog meer?

Mooi verslag ook van Prolab!

Toon, als je me volgend jaar vooraf een PB'tje stuurt ga ik zeker mee. Ben dit jaar vergeten de PTCV agenda bij te houden :oops:

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#4 Berichtdoor Puchdriver01 » 16 Mei 2011, 23:26

ho sorry Ruben ! als ik dat geweten had had ik je zeker pb gestuurd,
je had me er voorheen inderdaad over aangesproken. maar ik heb er daarna ook niet meer aan gedacht,

nu volgend jaar heb je nog een kans, opkomen was vrij groot dit jaar, en de plaatsen waren dan ook erg snel volgeboekt !
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
SwiffMeister
Moderator
Moderator
Berichten: 8970
Lid geworden op: 10 Dec 2004, 14:23
Locatie: Tilburg
Contact:

#5 Berichtdoor SwiffMeister » 16 Mei 2011, 23:32

Mooi verslag en mooie foto's van wat ongetwijfeld een mooi weekend was :D

Nou begint het bij mij wel te kriebelen om mijn ATX blok met BBM-cilinder en Dellorto UA19S (alleen bij mij zonder kelk, maar met origineel filter) wat verder onder handen te nemen :roll:
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#6 Berichtdoor Prolab » 17 Mei 2011, 17:01

rijd zeker superleuk..

alleen idd jammer dat ik met bergop af en toe net onder de powerband zat..

maar daarboven zat ik ook wel eens met gevolg dat ik puchdriver weer voorbij vloog.. :lol:
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#7 Berichtdoor Puchdriver01 » 17 Mei 2011, 21:04

nou vloog,,, je was idd als het vlak was sneller en je accelereerde beter maar ik zat telkens maar een paar meter achter je hoor :D

slecht reden de tomosjes zeker niet 8)
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#8 Berichtdoor Prolab » 17 Mei 2011, 23:00

jij weegt 30 kilo minder dan mij.. :wink: :D

maargoed, nog wat tuningwerk doen komende tijd en dan zou ie echt helemaal moeten rijden naar me zin.. :D
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Gebruikersavatar
J.Oosterveld
Puch&Tomos Lover
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 Jul 2007, 14:53

#9 Berichtdoor J.Oosterveld » 18 Mei 2011, 15:09

Ik heb genoten.
Van al het heerlijke eten, zoals het italiaanse diner wat ons op de zaterdagavond werd voorgeschoteld en ook de 150 st pannekoeken van de zondag waren niet uit te vlakken. Er werd dan ook door diverse bromgenoten flink gebunkerd. Niet te vergeten ook het bier smaakte best. Ook heb ik genoten van de prachtigen ritten door het fraaie gebied rond Spa met flinke hellingen. Ook jullie aangename gezelschap was een topper. Kortom een fantastisch weekend. Hulde aan al diegene die dit alles mogelijk hebben gemaakt en er veel werk aan gehad hebben.Afbeelding
Afbeelding

Jan

Gebruikersavatar
DS
Moderator
Moderator
Berichten: 1027
Leeftijd: 34
Lid geworden op: 08 Aug 2005, 14:35
Locatie: Rotselaar, in België
Contact:

#10 Berichtdoor DS » 19 Mei 2011, 20:59

Ja, het was weer een zeer fijn weekend, redelijk geluk gehad met het weertje en zeer weinig pech :D

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#11 Berichtdoor Prolab » 04 Sep 2011, 00:43

vond nog een leuke foto van mezelf van dit weekend..

:D

Afbeelding
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Gebruikersavatar
J.Oosterveld
Puch&Tomos Lover
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 Jul 2007, 14:53

#12 Berichtdoor J.Oosterveld » 05 Sep 2011, 09:19

Knappe vent , maar de brommer is toch wel even wat anders!


Terug naar “[Ritten & Evenementen] Afterparties 2011”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten