Verslag PTCV weekend Herresbach 2010

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

Verslag PTCV weekend Herresbach 2010

#1 Berichtdoor Prolab » 25 Apr 2010, 22:57

geweldig weekend gehad weer, en supermooi weer, dat hebben we wel eens anders ervaren :D

net terug thuis gekomen dus ik zal slechts een kort verslag schrijven, de rest komt morgen wel ofzo


we zaten weer in hetzelfde gebied als de voorgaande jaren, in de duitse hoek van de ardennen, vlak boven Luxemburg, is een supermooi gebied om rond te toeren door de schilderachtige landschappen met zijn beekjes, de bossen en het zeer weinige verkeer wat er rijd.

maargoed, na 650 km met de auto en zo'n 150 km met de brommer hebben we de aardbol wel weer even genoeg vervuild :D , de blauwige dampwolken en de tweetakt aroma's waren weer niet van de lucht zegmaar, voornamelijk peter met het "goed smeren" van zen tomos :D

hier even een foto van de rotzooi die uit peter ze uitlaat kwam :D

Afbeelding



en een indruk van de rit :wink:

Afbeelding



verder weinig pech gehad, 1 koppelingshendel gebroken door valpartij, aan rots grind geen gebrek daar op de wegen.
en verder een lekke band een een kleinigheidje aan een koppeling, alles was onderweg goed te repareren.

mijn groene MV met de R motor deed het verrassend goed, veel koppel en vermogen, moeiteloos klimmen ermee, met meneer Barrel had ik nog problemen met de carburatie en het vermogen, dus die deed het niet naar me zin, waarschijnlijk moet blok open ofzo.

verder de aanwezigen:

puchdriver met vader nico

familie Puch

Peter Staal en Jellle

Rudi

en vier stuks sloev


na de laatste rit vanmiddag nog pannekoeken gegeten waarna het opruimen begon en rond half 7 vertrokken we, richting de snelweg naar Luik, cruise control op 120 gezet en in drie en een half uur naar huis gereden, beter dan de vijf en een half uur op de heenweg.

meer fotos en verslag volgt nog :wink:
Laatst gewijzigd door Prolab op 26 Apr 2010, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..
professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...
en BBM power rules..

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#2 Berichtdoor Puchdriver01 » 25 Apr 2010, 23:13

was zeker weer een geweldig weekend

voral ons ritje zaterdag avond met ons 4 :D en het rondje door het dorp zonder demper zondag avond

mijn Tomos deed het super in de bergen

ik heb trouwens ook wat fotos zal die morgenavond ofzo ook nog wel posten
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Deedjee
Erelid
Berichten: 13403
Lid geworden op: 06 Feb 2005, 19:20
Locatie: Amersfoort.
Contact:

#3 Berichtdoor Deedjee » 26 Apr 2010, 12:34

leuk we zien ernaar uit, dank voor jullie verhaal sofar!

Gebruikersavatar
SwiffMeister
Moderator
Moderator
Berichten: 8969
Lid geworden op: 10 Dec 2004, 14:23
Locatie: Tilburg
Contact:

#4 Berichtdoor SwiffMeister » 26 Apr 2010, 14:08

Ardennen, altijd leuk :)

Maar wie heeft er nu gewonnen, PD01 of Prolab?
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#5 Berichtdoor Prolab » 26 Apr 2010, 17:22

prolab op de groene mv :D


alleen meneer Barrel kon niet op tegen PD ze tomos, ben wel erg benieuwd wat er nu aan de hand is met Barrel :?
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#6 Berichtdoor Puchdriver01 » 26 Apr 2010, 19:48

jou groene puch kon ik ook nog wel bij houden hoor!

alleen niet inhalen :P
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#7 Berichtdoor Puchdriver01 » 26 Apr 2010, 21:10

hier dan een paar fotos van mijn kant;

Afbeelding
Ons huisje

Afbeelding
Peter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier onze enige technische panne, de koppeling van stef zijn monza die het niet meer deed

Afbeelding

Afbeelding
ff sleutelen

Afbeelding
Jelle

Afbeelding
geen idee waarom ik hier zit te lachen, waarschijnlijk door een of andere Vlaamse uitspraak die ik Johan aangeleerd heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ook in het luchtruim werd er over ons gewaakt :)

Afbeelding

Afbeelding
deze voelde Jelle kennelijk niet aankomen :P
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
Marv
-P&T Forum Senior Lid-
Berichten: 2458
Leeftijd: 38
Lid geworden op: 03 Nov 2004, 21:39
Locatie: Eindhoven

#8 Berichtdoor Marv » 26 Apr 2010, 23:47

Dat lijkt me een mooie ritje geweest zeg!

Lijkt me leuk om hier ooit eens aan mee te doen.
Dit weekend heb ik vooral veel gevloekt op m'n Monza bij het opnieuw opbouwen....

Owja: heb je een betere foto van die Monza? Dat lijkt wel zo'n Monza 3C ofzo... ik vind 'm mooi iig.
- De enige echte -

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#9 Berichtdoor Puchdriver01 » 27 Apr 2010, 00:18

tis een monza 4C ik heb er denk geen betere fotos van, maar hou ptcv.be maar in de gaten daar kome binnekort alle fotos op en johan heeft ook nog fotos
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#10 Berichtdoor Prolab » 28 Apr 2010, 22:15

zo, eindelijk ff tijd tijd om mijn verhaal te doen :D


ik verheugde me al een tijd lang op dit weekend, intussen flink aan het sleutelen geweest aan mijn groene mv en meneer Barrel, om deze beide op orde te maken voor het weekend, wilde ze allebei uitproberen dus wilde ze allebei meenemen.

laatste week behoorlijk zenuwachtig bezig geweest, moest nog een aanhanger regelen en deze op orde brengen en de laatste sleutel werkzaamheden nog doen met als plan dat ik donderdagavond alles klaar zou hebben zodat ik de volgende dag direct uit mijn werk zo kon vertrekken, had absoluut geen zin om op het laatste moment nog van alles te regelen en te doen.

op de woensdag avond in elk geval de aanhanger klaar gemaakt die ik kon lenen, 4 stuks hijs ogen in de bodem vast gemaakt en wat balken tegen de bodem gespijkerd en de brommers erop gezet en met spanband vast gesjord, en het spul zat zo vast als een huis :D


Afbeelding



op vrijdag de halve dag vrij genomen zodat ik op tijd weg kon rijden, tis toch een aardig stukje rijden en wilde op tijd aan komen. het weer was in elk geval stralend.
aanhanger aangekoppeld, bagage ingeladen en ik ging op weg

de combinatie

Afbeelding



de rit was weer lang en vermoeiend, net zoals vorig jaar. ik reed dit jaar ook weer richting antwerpen, en dit keer over de E313 naar luik toe, maar helaas was het verkeer weer irritant druk, veel weg werkzaamheden en hier en daar een ongeluk, schoot dus niet op.
Vlak voor Luik werd ik echter ingehaald door een auto met aanhanger met puchjes :D, bleek familie Puch te zijn, dus ik er maar achteraan gereden, maar die reden goed door dus ik moest ook ff flink het gaspedaal intrappen wat het brandstof verbruik van mijn auto niet erg goed deed
:D
na zo'n 5 en een half uur rijden kwamen we in Herresbach aan, klein dorpje met een typische uitstraling voor dat gebied.

echter het huisje vinden waar we zouden logeren konden we even niet vinden, op de parkeerplaats bij de kerk zijn we gestopt. de route beschrijving die peter had gemaakt was moeilijk te volgen omdat we van de andere kant kwamen.
fam. Puch deed echter zijn best om het te vinden en moeders reed een tijdje rond, op zoek naar Herresbach nr 73.

ook weer geen succes, de huisnummers zijn er nogal vreemd zegmaar :D

ik ging samen met mathias maar lopend op zoek, zover kon het immers niet zijn. in een straat met alleen maar huis nummer 76a, b...c..d e f........g :? leken we niet erg goed te wezen, straat terug ingelopen, 68, 70 :think: toen we het maar gingen vragen aan een man die daar bezig was in ze tuin, die zei gewoon de huisnummers te volgen...

uiteindelijk bij nr 72 gekeken, daar achter lag een huis zonder nummer, dat moest het toch echt wel zijn, peter zou er zo rond 5 uur zijn alleen was het al kwart over 7 inmiddels.. wij reden er allemaal heen.

na een kwartier ofzo wachten arriveerden peter en jelle ook, en we bleken toch goed te zitten bij het misterieuse huis :D



Afbeelding


de deur ging open en met ze allen naar binnen, bagage mee en de brommers afgeladen, nog even getest of ze het deden en alles in orde.

koelkast aan het het bier en eten erin, niet lang daarna arriveerden toon en vader nico ook in de grote mercedes bus.

gezelligheid begon en her en der onderonsjes om weer bij te praten na een jaar, de PTCV vlag werd ook op gehangen :D

Afbeelding


Jelle was intussen bezig met koken en de tafel werd gedekt, klaar om aan te vallen, gehaktballen, bessen in saus en bruin brood, was goed te eten, lekkere wijn erbij die rudi had meegebracht, die was intussen ook aangekomen.

en ik weer alleen als hollander :? dit zou me nog zuur komen te staan volgens toon :D

het eten

Afbeelding



de avond vorderde met gezelligheid, was wel erg vermoeid van de lange rit, was ook vroeg opgestaan ivm mijn werk, even na twaalven kreeg ik een sms dat de rest van sloev ook onderweg was, zaten bij maastricht dus die zouden met een uur of anderhalf ook aankomen.

ik had wel kleine oogjes intussen van de moeheid, intussen nog genard worden door toon met ze "belgische uitspraak" :D

tijd later arriveerde de rest van sloev, drie man sterk, nou ja, twee vrouw en een man sterk :D de VW pick up uit '77 had het dit jaar gelukkig wel goed gedaan.

tegen half drie ben ik maar gaan slapen, moest de volgende dag wel vroeg op immers..






volgende dag op tijd opgestaan, ontbijt en brommer pakken, dit jaar met de groene mv met de R motor, met de volgende setup:

R motor drie versn. voet, met lange drie
tandwielverhouding 13-34
BBM cylinder met aangepaste uitlaatpoort en proma expansiepijp
compressieverhouding 1:14
dellorto 19 mm carb

was benieuwd hoe die het zou gaan doen, toon was met ze tomos 5 bak met 60 cc R cylinder met 15 mm carb en HD kopje

jeroen met mv met bami 4 takt blok 70 cc vierbak

anita/ester met ze tweeen op VZ met vierbak 60 cc R cylinder 15 mm carb

rudi met me restauratie projekt, 57 cc 15 mm carb en potje

Jelle met M 50, 17 mm amal

peter met tomos 5 bak, uitgeveilde ATX cylinder en gaar opgestelde zundapp verstelbare 17 carb

en familie puch reed met de rode mv van swa, 60 cc 15 mm, mathias met de M50, moeders met de mv driebak, en steff, die reed met de monza 4C..

Afbeelding

in de ochtendgloren..




peter z'n constructie, compleet met kitspuitmond :D

Afbeelding



bij het huisje, warmdraaien en de lucht vervuilen :D

Afbeelding



me restauratieprojekt, enigsinds gemodificeerd..
:D

Afbeelding





en de rit begon, het dorp uit het platteland op, bij de eerste klim moest peter al ze tank bijvullen met ... tweetakt olie :D die liep wat te schraal zei ie, de tweetakt aroma's waren niet van de lucht zeg maar, overal waar we reden lieten we een grote blauwe wolk achter :D

stukje verder was even de weg opgebroken, en dat storten ze hier vol met rots grind, na een paar honderd meter crossen door deze zooi hoop je toch wel dat alles heel blijft, toen volgde er weer asfalt eindelijk...

Afbeelding



hierna zijn de koplopers even gestopt om te wachten, gevreesd werd al voor een valpartij, en dat klopte ok, met lichte schade die hier werd gerepareerd

de gebroken koppelingshendel werd verwisseld met de voorrem hendel..

Afbeelding


me gereedschapstasje komt ook weer van pas..

Afbeelding



hierna vervolgde de reis het bos in, niet echt een asfaltweg zegmaar, aan het begin van het bos in elk geval de lucht goed blauw gezet :D


onderweg..

Afbeelding


de R motor deed het in elk geval geweldig, had genoeg koppel om overal de hellingen op te komen zonder moeite..


Afbeelding


de rit ging buitengewoon goed, lekker scheuren overal, weer was erg goed en we hebben het lot zwaar getart dit jaar aangezien hier erg veel doorn bosjes groeien overal, twee jaar geleden in Wirzfield hebben we daar met zo'n 7 lekke banden goed last van gehad, inclusief het winterse natte weer...


even de weg zoeken..

Afbeelding

en weer verder tot we bij de bekende stuwdam kwamen, net zoals twee jaar geleden..


Afbeelding

Afbeelding


en met ze allen op naar het cafe.. :D


Afbeelding



vanaf het terras uitzicht op het ouwe ijzer..

Afbeelding

aan tafel lekker belgisch bier genuttigd en wat gegeten..

Afbeelding



na een tijdje weer op weg gegaan, het was intussen aardig warm geworden, het vertrek werd echter verstoord door een lekke band....

dus dat werd sleutelen, maar met wat samenwerking was dit zo gerepareerd en we konden weer op weg...


de rest van de rit was plezierig en na aankomst in het huis werd het terras aan de achterkant volgezet, daar scheen de zon nog lekker..

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

ester in het zonnetje..

Afbeelding


ik in de zon.. intussen tot "senator" benoemd door de belgen..

zal wel iets met mijn auto te maken hebben denk ik..:?
Afbeelding




ik ben intussen nog gaan sleutelen aan Barrel, de carburatie problemen had ik nog niet kunnen oplossen thuis dus maar wat zooi meegenomen en op me gemak gaan sleutelen, het verlagen van het vlotternivo bleek gelukkig goed te werken, stationair was weer goed en hij verzoop niet meer...

tijd voor een avond ritje dus. :D

peter, jelle, toon en ik gingen nog een rit van zo'n 25 km doen, lekker karren door de avonduren en zon, supergaaf en het ging ook hard... en ook hier weer even op de kaart kijken..

Afbeelding

stukje verder weer even kaartlezen.. echter peter bij het opstappen bleef met een lus van ze broek achter ze remhendel haken en hij lazerde dus half over mij heen :? ...... maar eventjes een peuk roken was een goed idee daarna... :D

verder rijdend volgde er nog een aantal zeer leuke kilometers, afdalingen die ook erg hard gingen... echter Barrel deed het niet naar me zin, ging wel hard maar had niks meer aan de 5e versnelling, en dat is al een tijdje zo helaas..

terug bij het huisje nog een foto van het ouwe ijzer in ruste :D

Afbeelding


toen ging het over in eten, tafel gedekt en jelle en peter verzorgden weer een prima avondmaal..

Afbeelding



en uiteraard weer gezelligheid daarna, uiteraard met koffie en Hellevoets Bakkie :D

Afbeelding


ook Jelle had net zoals vorig jaar weer een T shirt aan met een sterke uitspraak.. :D


Afbeelding


en de avond vorderd met gezelligheid...


Afbeelding


en nog meer...

Afbeelding

Afbeelding



en zo volgde de avond, tot in de late uurtjes tot er weer geslapen werd...





volgende morgen, zondag dus.. begon de dag na het ontbijt weer met champagne... wat zo'n ochtend heel erg leuk maakt.. :D


Afbeelding



meneer Barrel en toon ze Ragijzer lekker knus tegen elkaar..
:D

Afbeelding




en weer onderweg, iets kortere rit vandaag, ook weer superweer.

dit keer met meneer Barrel gaan rijden, maar de prestatie viel tegen, er moet toch meer aan hand zijn aangezien ik vorig jaar het ding gewoon door naar ze 5 kon schakelen en nu zakt ie af.... dat zuigt...

anyway de rit ging verder gewoon goed, klein mankement aan de monza 4C ..

Afbeelding



nog een cafe meegepikt en lekker in de zon nog een jupiler gepakt waarna er nog een korte rit volgde en we weer bij het huis kwamen..

familie Puch had weer een hele partij pannekoeken verzorgt voor iedereen dus we hebben ons flink vol zitten vreten ervan :D

ow ja, peter ze tweetakt smering, hij zette toch regelmatig de straten blauw met ze tomos :D

Afbeelding




en helaas, het opruimen begon omdat het weekend ten einde was, zo rond half zeven vertrokken en naar huis gereden....

onderweg kreeg ik nog ff een belevenis die ik niet meer zo snel vergeet, vrachtwagen naast me die even een klapband kreeg.. ging via het staal van me auto door merg en been. :shock:

paar uur later veilig weer thuis, super weekend gehad en complimenten aan de organisatie :D

volgend jaar zeker weer.. :D
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Deedjee
Erelid
Berichten: 13403
Lid geworden op: 06 Feb 2005, 19:20
Locatie: Amersfoort.
Contact:

#11 Berichtdoor Deedjee » 28 Apr 2010, 22:37

In één woord superb brolab wat een fantastisch verslag zeg, joe rock bigtime, ik heb werkelijk genoten, dank!

en PTCV /sloev dudes en dudettes , super gezellig, een echte klassieker aan het worden dit evenement. :D

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#12 Berichtdoor Prolab » 28 Apr 2010, 22:50

dank :D
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Deedjee
Erelid
Berichten: 13403
Lid geworden op: 06 Feb 2005, 19:20
Locatie: Amersfoort.
Contact:

#13 Berichtdoor Deedjee » 28 Apr 2010, 23:04

Die tuit van die kitspuitvulling als steun voor de carb lol op die rooie van peter :lol:

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#14 Berichtdoor Puchdriver01 » 28 Apr 2010, 23:39

leuke fotos Johan!

weer zo jammer dat het nu weer een jaar wachten is tot de volgende keer :(

dit is ook nog een leuke foto van op de site

de 2 jankende tomossen van het gezelschap

Afbeelding
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
Simon
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 1045
Leeftijd: 32
Lid geworden op: 06 Mei 2006, 19:17
Locatie: Breda

#15 Berichtdoor Simon » 29 Apr 2010, 02:40

Niceee :D stiekem was er hier eigenlijk ook nog een plannetje om richting Ardennen te rijden maar das uiteindelijk toch niet meer doorgegaan. Ik had zelfs een paspoort laten maken :P

Hopelijk is er volgend jaar wel wat breda aanwezig in de ardennen 8)
Piet de Vries schreef:LEKKERE RAGBOER


Terug naar “[Ritten & Evenementen] Afterparties 2010”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten