Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
- Richard
- Puch&Tomos Admin
- Berichten: 5589
- Leeftijd: 65
- Lid geworden op: 08 Sep 2006, 23:53
- Locatie: Zeewolde
- Contact:
Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Veel plezier allemaal en graag een mooie foto maken voor ons forum!
http://www.tomos4l.nl
- earlymb
- Puch&Tomos Oldtimer
- Berichten: 792
- Leeftijd: 43
- Lid geworden op: 28 Okt 2016, 14:06
- Locatie: Den Haag
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Ik heb niet veel foto's gemaakt, maar hierbij wat sfeerplaatjes van de Boulevard en Het Plein:
Mvg,
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
- SwiffMeister
- Moderator
- Berichten: 9003
- Lid geworden op: 10 Dec 2004, 14:23
- Locatie: Tilburg
- Contact:
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Gisteren om half 8 hier in Tilburg vertrokken om via Alphen richting Scheveningen te gaan.
Om precies 8 uur parkeerde ik mijn brommer tegen de boerderij van Arian die net klaar was met zn werk en vertelde dat zn koeien hem vreemd aankeken toen hij s ochtends om 5 uur al met zn tractor door de stal heen reed om die beesten te eten te geven.
Om kwart over 8 aangereden en via Gilze-Dorst-Breda-Terheiden over de moerdijkbrug over het industrieterrein van Dordrecht naar Zweindrecht te rijden waar we bij een benzinepomp maar ff een bakkie hebben gedaan.
Dat ging allemaal vrij vlot en we hadden het er daar nog over dat dat snel over zou zijn als we over een km of 20 in Rotterdam aan zouden komen.
En inderdaad, het bleef vlotten, tot we Rotterdam in reden.
Wat een pest-stad blijft dat zeg voor een brommerrijder. Overal moet je op de rijbaan, terwijl alle bewegwijzering je naar straten stuurt waar je met de brommer niet op mag rijden.
Dus maar wat over de fietspaden gesukkeld. Niet te hard, want blijkbaar was er ergens een centrale wekker afgegaan en had iedereen het idee opgevat om naar buiten te gaan. Bovendien wilden wij geen overijverige motorwouten aantrekken aangezien onze brommertjes niet bepaald standaard zijn en ik het verhaal van Bing en zijn WOK nog vers in mijn geheugen heb zitten. Mijn brommertje loopt immers ook vlot 75 als je er recht op zit, en ik zou absoluut niet in de bruurt willen zijn bij een eventuele confrontatie tussen een Rotterdamse agent die net bij het corps zit en een typische Brabantse koeienboer op een Puch die door zon kutstad rijdt...
Rustig aan dus.
Uiteindelijk Rotterdam verlaten ( johei! ) richting Delft, en het gas kon er weer op.
Totdat je dus weer in de volgende stad aan komt. Den Haag. Waar je denkt dat het in Rotterdam slecht is geregeld voor brommers, is het in Den Haag bijkans nog slechter. Weer hetzelfde probleem met bewegwijzering die op de fietspaden hangt, maar waar je op de baan moet rijden. Alleen was hier nòg meer volk op straat, moest je hier dan weer op de baan, dan weer op het fietspad. En lagen er ook nog overal tramrails door de straten.
Uiteindelijk via Madurodam naar Scheveningen, waar we zeker niet alleen waren en rond 12:00 aankwamen op de boulevard.
Eerst maar ff wat gegeten bij het kot waar de nog altijd chagerijnige vis/frietboer zit en eens rondgekeken en praatjes gemaakt. Voor we het wisten was het alweer tijd om richting het plein te rijden. In groepjes, want van de complete chaotische anargie is niet veel meer over. Tja, iedereen wordt ouder en uiteindelijk is het toch wel fijn om niet constant met de lange arm te hoeven soebatten over vergunningen die men niet krijgt en dan toch zijn toertocht rijdt, waardoor het corps het weer nodig vindt om zijn bonnenboekjes vol te pennen met alle aanwezige kentekens.
Zo in groepjes is wat mij betreft overigens een prima oplossing.
Uiteindelijk dus voor het eerst in 10 jaar weer eens meegedaan met het ritje Boulevard-Plein. Andere jaren reed ik liever vanaf de boulevard weer naar huis, maarja dan kwamen we de zaterdag er voor al aan en waren we wel brak genoeg op zondag.
Het ritje door de stad verliep prima, wij reden met Marv en zijn oom mee, met nog een jongen erbij en wij hoefden slechts te volgen. Alle verkeersregels werden netjes gerespecteerd. Dat klinkt heel burgerlijk en dat is het ook, maar ik zelf vond het wel prima zo. Racen of raggen doe ik wel in een stad die ik ken of gewoon in het buitengebied waarvan we genoeg hebben hier in de provicie.
Op het plein aangekomen nog wat rondgekeken en nog wat bijgepraat met bekenden. Na een uurtje ook daar weer vertrokken, want Arian moest rond een uur of 6/7 weer thuis zijn voor zn koeien.
Om 3 uur dus weer aangereden en via Rijswijk en Delft weer naar Rotterdam. Onderweg eigenlijk totdat we Rotterdam uit waren constant hetzelfde geemmer als op de heenweg. Maar toen we Rotterdam achter ons lieten zat de vaart er gelukkig weer goed in. In Zwijndrecht nog ff aangelegd om wat te eten en weer door. Heerlijk, dat doorrijden buiten de stad, zonder al die stoplichten, trams, voetgangers en fietsers die nergens naar kijken. Dus het gas weer vol open en via dezelfde weg als heen, nu weer terug.
Uiteindelijk was ik zelf om 7 uur weer thuis.
Het was een mooie dag. Zelf heb ik 256km gereden gisteren, en hebben we eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad.
Alleen een keer zonder benzine gestaan op 400m van de shell die onder die flat zit in Rotterdam ( Is dat Hofplein? )
En ik kreeg mijn brommer steeds slecht gestart. Maar alstie liep, dan lieptie als de brandweer!
Dat zal de ontsteking zijn denk ik...
Ik heb nog wat fotos gemaakt, vooral van de zelfbeun voetschakeling via de trapas van Mark zn '2-bak-racer'
Die gooi ik er vanavond of morgen wel ff op.
Om precies 8 uur parkeerde ik mijn brommer tegen de boerderij van Arian die net klaar was met zn werk en vertelde dat zn koeien hem vreemd aankeken toen hij s ochtends om 5 uur al met zn tractor door de stal heen reed om die beesten te eten te geven.
Om kwart over 8 aangereden en via Gilze-Dorst-Breda-Terheiden over de moerdijkbrug over het industrieterrein van Dordrecht naar Zweindrecht te rijden waar we bij een benzinepomp maar ff een bakkie hebben gedaan.
Dat ging allemaal vrij vlot en we hadden het er daar nog over dat dat snel over zou zijn als we over een km of 20 in Rotterdam aan zouden komen.
En inderdaad, het bleef vlotten, tot we Rotterdam in reden.
Wat een pest-stad blijft dat zeg voor een brommerrijder. Overal moet je op de rijbaan, terwijl alle bewegwijzering je naar straten stuurt waar je met de brommer niet op mag rijden.
Dus maar wat over de fietspaden gesukkeld. Niet te hard, want blijkbaar was er ergens een centrale wekker afgegaan en had iedereen het idee opgevat om naar buiten te gaan. Bovendien wilden wij geen overijverige motorwouten aantrekken aangezien onze brommertjes niet bepaald standaard zijn en ik het verhaal van Bing en zijn WOK nog vers in mijn geheugen heb zitten. Mijn brommertje loopt immers ook vlot 75 als je er recht op zit, en ik zou absoluut niet in de bruurt willen zijn bij een eventuele confrontatie tussen een Rotterdamse agent die net bij het corps zit en een typische Brabantse koeienboer op een Puch die door zon kutstad rijdt...
Rustig aan dus.
Uiteindelijk Rotterdam verlaten ( johei! ) richting Delft, en het gas kon er weer op.
Totdat je dus weer in de volgende stad aan komt. Den Haag. Waar je denkt dat het in Rotterdam slecht is geregeld voor brommers, is het in Den Haag bijkans nog slechter. Weer hetzelfde probleem met bewegwijzering die op de fietspaden hangt, maar waar je op de baan moet rijden. Alleen was hier nòg meer volk op straat, moest je hier dan weer op de baan, dan weer op het fietspad. En lagen er ook nog overal tramrails door de straten.
Uiteindelijk via Madurodam naar Scheveningen, waar we zeker niet alleen waren en rond 12:00 aankwamen op de boulevard.
Eerst maar ff wat gegeten bij het kot waar de nog altijd chagerijnige vis/frietboer zit en eens rondgekeken en praatjes gemaakt. Voor we het wisten was het alweer tijd om richting het plein te rijden. In groepjes, want van de complete chaotische anargie is niet veel meer over. Tja, iedereen wordt ouder en uiteindelijk is het toch wel fijn om niet constant met de lange arm te hoeven soebatten over vergunningen die men niet krijgt en dan toch zijn toertocht rijdt, waardoor het corps het weer nodig vindt om zijn bonnenboekjes vol te pennen met alle aanwezige kentekens.
Zo in groepjes is wat mij betreft overigens een prima oplossing.
Uiteindelijk dus voor het eerst in 10 jaar weer eens meegedaan met het ritje Boulevard-Plein. Andere jaren reed ik liever vanaf de boulevard weer naar huis, maarja dan kwamen we de zaterdag er voor al aan en waren we wel brak genoeg op zondag.
Het ritje door de stad verliep prima, wij reden met Marv en zijn oom mee, met nog een jongen erbij en wij hoefden slechts te volgen. Alle verkeersregels werden netjes gerespecteerd. Dat klinkt heel burgerlijk en dat is het ook, maar ik zelf vond het wel prima zo. Racen of raggen doe ik wel in een stad die ik ken of gewoon in het buitengebied waarvan we genoeg hebben hier in de provicie.
Op het plein aangekomen nog wat rondgekeken en nog wat bijgepraat met bekenden. Na een uurtje ook daar weer vertrokken, want Arian moest rond een uur of 6/7 weer thuis zijn voor zn koeien.
Om 3 uur dus weer aangereden en via Rijswijk en Delft weer naar Rotterdam. Onderweg eigenlijk totdat we Rotterdam uit waren constant hetzelfde geemmer als op de heenweg. Maar toen we Rotterdam achter ons lieten zat de vaart er gelukkig weer goed in. In Zwijndrecht nog ff aangelegd om wat te eten en weer door. Heerlijk, dat doorrijden buiten de stad, zonder al die stoplichten, trams, voetgangers en fietsers die nergens naar kijken. Dus het gas weer vol open en via dezelfde weg als heen, nu weer terug.
Uiteindelijk was ik zelf om 7 uur weer thuis.
Het was een mooie dag. Zelf heb ik 256km gereden gisteren, en hebben we eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad.
Alleen een keer zonder benzine gestaan op 400m van de shell die onder die flat zit in Rotterdam ( Is dat Hofplein? )
En ik kreeg mijn brommer steeds slecht gestart. Maar alstie liep, dan lieptie als de brandweer!
Dat zal de ontsteking zijn denk ik...
Ik heb nog wat fotos gemaakt, vooral van de zelfbeun voetschakeling via de trapas van Mark zn '2-bak-racer'
Die gooi ik er vanavond of morgen wel ff op.
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Die puch van boulevard burglars is gaaf....
Puch M50 Racing 1974 in restauratie
Puch M50SE 1972 opknapper
Puch M50 Racing 1974 project
Puch M50 Racing 1974 decoratie
Locomotief Modesto 1962 (voor m'n vrouw)
Puch M50SE 1972 opknapper
Puch M50 Racing 1974 project
Puch M50 Racing 1974 decoratie
Locomotief Modesto 1962 (voor m'n vrouw)
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
gtop schreef:Die puch van boulevard burglars is gaaf....
die is heel gaaf! ik heb een helmloos rondje over t plein er mee gereden.. t plein was wat te klein voor 2 versnellingen..
en schakelen.... uuuh.. een uitdaging!
super leuk gemaakt. heeft zo een beetje een trek-spie-bak-look
terug bij t terras aangekomen stonden twee bike-dienders klaar voor me om me er op te wijzen dat helmloos rijden ook in den haag verboden is. er volgde een gezellig gesprek over de meeting en over ouwe brommertjes.
het bonnenboekje kwam er niet aan te pas!
t was een mooie dag.. veel bekenden, goede sfeer!
dank aan tom voor t uitlenen van zn brommer.
- SwiffMeister
- Moderator
- Berichten: 9003
- Lid geworden op: 10 Dec 2004, 14:23
- Locatie: Tilburg
- Contact:
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Hier wat fotos die ik gemaakt heb.
Inclusiefs close ups van het schakelmechanisme van Mark zn 2 bak racer
Inclusiefs close ups van het schakelmechanisme van Mark zn 2 bak racer
- Bijlagen
-
- IMG_20170129_141826.jpg (517.09 KiB) 22709 keer bekeken
-
- IMG_20170129_140233.jpg (510.48 KiB) 22709 keer bekeken
-
- IMG_20170129_140058.jpg (510.47 KiB) 22709 keer bekeken
-
- IMG_20170129_140052.jpg (541.64 KiB) 22709 keer bekeken
-
- IMG_20170129_140024.jpg (410.16 KiB) 22709 keer bekeken
-
- IMG_20170129_130125.jpg (479.51 KiB) 22709 keer bekeken
-
- IMG_20170129_130109.jpg (446.11 KiB) 22709 keer bekeken
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Leuk brommertje idd, en lekkere inventieve schakelklok.
ɐıןɐɹʇsnɐ uı ǝןıɥʍuɐǝɯ
- -Wolf-
- Puch&Tomos Oldtimer
- Berichten: 243
- Leeftijd: 106
- Lid geworden op: 09 Aug 2007, 14:47
- Locatie: Leiden
- Contact:
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Hier wat foto's, er staat meer op de Band of Brommers Facebook pagina.
- Bijlagen
-
- Joego.jpeg
- 20170129_141016.jpg (599.37 KiB) 22700 keer bekeken
-
- 20170129_124128.jpg (612.11 KiB) 22700 keer bekeken
-
- 20170129_124759.jpg (625.56 KiB) 22700 keer bekeken
-
- Soort VZ naar bing's stijl haha
- 20170129_125956.jpg (595.85 KiB) 22700 keer bekeken
Fred58t schreef:Komt goed.
- miss Baksteen
- Puch&Tomos Geinteresseerde
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 Dec 2008, 17:16
- Locatie: leiden
- Contact:
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Was leuk .ben met dochter geweest . Zij vond het geweldig. Samen met schoonvader vanuit Leiden
Moet weer wennen aan puch als je onderhand honda gewend ben.haha .veel bekende gezien en leuke reacties gekregen.
Volgend jaar misschien weer.
Gr barry Baksteen
Moet weer wennen aan puch als je onderhand honda gewend ben.haha .veel bekende gezien en leuke reacties gekregen.
Volgend jaar misschien weer.
Gr barry Baksteen
- Puchketier
- PUG Goirle
- Berichten: 797
- Leeftijd: 43
- Lid geworden op: 01 Mei 2005, 21:12
- Locatie: Goirle
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Niet zoveel foto's gemaakt, maar hier zijn er een paar....
Was alweer 5 jaar geleden dat we de laatste kk hadden gereden
En dat met een haagse vrouw en schoonvader met puchies
Was alweer 5 jaar geleden dat we de laatste kk hadden gereden
En dat met een haagse vrouw en schoonvader met puchies
- Bijlagen
-
- 20170129_145648.jpg (427.15 KiB) 22688 keer bekeken
-
- 20170129_122617.jpg (388.44 KiB) 22688 keer bekeken
-
- 20170129_145641.jpg (402.88 KiB) 22688 keer bekeken
-
- 20170129_123020.jpg (333.5 KiB) 22688 keer bekeken
boeiend....
- earlymb
- Puch&Tomos Oldtimer
- Berichten: 792
- Leeftijd: 43
- Lid geworden op: 28 Okt 2016, 14:06
- Locatie: Den Haag
Re: Kâhwe Klâhwe Den Haag 2017
Hier staan ook flink wat foto's: https://www.facebook.com/KauweKlauwe2014/
Mvg,
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
David
1956 MS50L
1962 VS50L
1969 MS50V
1974 MV50
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten