Verslag PTCV weekend Burg Reuland 2009

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

Verslag PTCV weekend Burg Reuland 2009

#1 Berichtdoor Prolab » 18 Mei 2009, 17:28

weekend geslaagd weer, ondanks wat kleine tegenvallers, wat autopech, paar valpartijen etc.

ik trap maar af met het verhaal, afdeling sloev kwam als enigen uit nederland dit jaar om mee te doen aan het weekend, zoals gewoonlijk rijden we dan met de VW pick up van jeroen, brommers achterop etc.
dit keer moest Anita alleen vrijdag tot half twaalf werken s'avonds, dus dat kwam beetje ongelukkig uit en ik zou wel vooruit rijden met mijn eigen auto, dus meneer Barrel klaargezet, om opgepikt te worden.

vrijdag halve dag gewerkt en de rest vrij genomen, moest toch nodig nog een aantal dingen voorbereiden want er was nog niks gedaan, toch de onsteking van me Sennie even voorzien van een set verse punten, aangezien ik plots toch een flink stuk moest rijden. tja mijn tikkie overdreven preventief onderhoud heeft tot nu toe nog 0 pech gevallen opgeleverd, en ik heb een hekel aan pech. hopelijk blijft dit zo :D

boodschappen gedaan, krat bier mee, helm mee, wat kleding mee en karren maar, richting antwerpen,

ff actiefoto :D

Afbeelding


de rit was wel lang en vermoeiend, was rond half vier vertrokken, en bij Antwerpen en Brussel toch wel last van de spits gehad, natuurlijk weer ongeluk gebeurd ergens, en tis soms plotseling invoegen enzo, Belgen laten Hollanders kennelijk niet graag tussen de file zoals ik heb mogen ondervinden :?

richting luik ging het wel weer goed, na luik richting spa en verder, lekker doorkarren was het, uiteindelijk na een rit van 5 uur arriveerde ik in het dorpje Burg-Reuland, stukje verder in het gehucht Stoubach zag ik lang de straat peter ze rode bx en rudi ze auto staan, geflankeerd door de grote PTCV stickers op de zijkant :D

binnen in het huis zag het er gelijk goed uit, een relaxte bar 8)

Afbeelding

binnen zaten arno en peter er al en rudi stond al een barman ons te bedienen, gelijk een jupiler in me klauwen, dat ging er wel ff in, had in alle drukte helemaal vergeten onderweg wat te drinken en eten, dus de eerste zak chips was ook door ons zo opgevreten :D

Afbeelding

Afbeelding


even later arriveerden ook marc en z'n zoon (ben ff ze naam kwijt), en toon en z'n vader nico.
zoals gewoonlijk heeft sponsor marc ook weer gezorgt voor een aantal dozen wijn, en nico en toon droegen aantal dozen rijst en vele trays dipsaus en rode pepers in potjes mee naar binnen :?

genoeg dipsaus om een paar weken op te leven dus :lol: , de herkomst was geloof ik van afgekeurde partijen ofzo, dus het weekend begon iig goed :D

en zo had iedereen voor de zekerheid eten meegenomen, dus er was een overdaad aan eten natuurlijk, bier ook, wijn dus honger en dorst bestond niet :)

rudi zorgde voor een heerlijk avondmaal, chili welke er met de rijst van toon en nico er erg goed in ging, samen met de wijn van marc.

alleen ik was nog soort van alleen :?

Afbeelding
genoeg te vreten :)


de avond vorderde met veel gezelligheid, zeker met de invloed van de drank werd het steeds leuker natuurlijk, muziek erbij, wijn/bier/tabak etc.

Afbeelding
en zo is het :D



maargoed, de avond vordert verder, de nacht valt, ik bellen maar kreeg geen contact met mijn reisgenoten, tot diep in de nacht waar we nog met een paar man aardig lazarus op de bar hingen werden we nog niet vergezelt :roll: , geen jeroen, geen anita, geen jurjen :?

en VOORAL!! geen meneeer Barrel :x

volgende ochtend was het alweer pijnlijk vroeg, maar nog geen reisgenoten te bekennen, dus ik stond er zonder brommer, gelukkig had rudi meerdere brommers mee, onder andere de vs en die mocht ik lenen :D

Afbeelding

Afbeelding

de ds 50 R van marc z'n zoon ging helaas bij een paar rondjes om het huis al kapot, de verankering van de achter rem raakte los en nam de remkabel mee, dus die kon toon ze mv lenen, hij reed op de groen witte vs met 60 R blok :)

Afbeelding

hier eens op zoek naar een cafe, maar waar we ook kwamen, alles was dicht, en het was niet erg warm buiten dus een bak hete koffie zou er wel in gaan

maargoed na een goede 60 km ofzo kwamen in een wat groter plaatsje eindelijk een cafe tegen wat open was, en deze werd meteen bezet door ons, bier en eten bestelt.

ondertussen had ik ook al eindelijk bericht gehad van jeroen, de vw pick up had bij Leuven problemen gekregen met de onsteking en ging nog maar 80 km/h. dus ze waren om gedraaid en om half 4 snachts waren zij pas thuis :roll:
maar ze zouden deze middag arriveren bij het huisje.

ondertussen in het cafe zaten wij lekker te schranzen en bier te drinken. Pater lieven, een abdijbier van goede smaak.

Afbeelding

verder onderweg gegaan, hier en daar nog een foto van het landschap etc.

iig mooie omgeving :wink:

Afbeelding



het laatste stuk ging een stuk lekkerder, allemaal weer opgewarmt, voorzien van alcohol en voeding :D

helaas had het lot voor ons een ongeval in petto, in Burg Reuland vlakbij huis reden we door het dorp heen en toon en rudi reden voor mij uit en ik zag een auto van rechts erg hard achteruit rijden richting de weg, toon schrok zich het lazarus en remde keihard af, daarop knalde rudi vol achterop toon, allebei op de grond, rudi had niks, ook geen schade, toon kwam er minder jofel vanaf helaas, die ging maar even een tijdje apart zitten, schade aan z'n mooie nieuwe vs:

nieuw denfeld zadel geschaaft
kettingspanner helemaal krom naar voren
achterbrug misschien scheef
tank gedeukt
voetsteun krom gebogen
en nog wat kleine schades, niet ernstig maar wel weer zonde van de toch wel mooie ragger

al spoedig arriveerden we bij het huisje terug waar we stug verder gingen met onze gezondheid aantasten, maar tis allemaal zo lekker he?
marc ging weer een heerlijke maaltijd bereiden voor ons.

en kort daarna arriveerden jeroen anita en jurjen ook eindelijk, en kon ik meneer Barrel eindelijk in ontvangst nemen, wat had ik em gemist zeg, nu kon het echte werk beginnen :)

we gingen nog maar een rondje rijden meteen, met ons vieren, en nog een paar van ptcv. meteen een steil weggetje omhoog gepakt, en met steil bedoel ik dan ook met een hoek van 30 graden omhoog, en dat is echt serieus steil :roll:
ik met Barrel en Anita met de Dekota (tomos 5 bak met 60 R cylinder) vlogen gelijk omhoog, en een stuk verder stonden we bovenop de berg alweer een sjekkie te rollen en te wachten op de rest :D

aangesloten met nog een stuk weg wat overging in 4WD kwaliteit werd de rit nog spannend ook, en dat eindigde met 7 brommers onder de bagger :lol:
nog even in luxemburg geweest, waar de rokers onder ons meteen paar sloffen tabak kochten, en zo weer terug richting burg reuland, bij een heel erg gave afdaling met bochterige weggetjes kwam er een harley club voorbij zetten, die konden niet snel passeren vanwege de drukte, en toen passeerde er eentje mij, en ik dacht: ja MAZZEL!!!!!

ik draai het gas open, door naar ze 5 en blazen, heuvel af, de harley kon niet meer inhalen vanwege bochten enzo, en was niet snel genoeg om mij in te halen op plekken waar dat wel ff kon, en zo hebben we met de hele groep die gasten lekker achter ons gelaten, meneer Barrel had ondanks de bochten en de hoge snelheden geen moeite met de wegligging.

uurtje later weer terug en konden we aan tafel en genieten van het goede eten wat marc voor ons bereid had

ow ja, en in Burg Reuland hadden we nog even het chatau/bastion bezocht, ook een stukje steil pad omhoog (40-45 graden :?)

Afbeelding
lol, peter in z'n tomaat-pak


:D

Afbeelding

Afbeelding
meneer Barrel


hij doet het goed iig, is toch een respectabele brommer hoor, rijd flink door, en remt super en ligt als een blok op de weg, geen enkele bocht lijkt een probleem voor dit ding :D

in het huis dus lekker eten na wat aperetief rommel aan de bar, de chips met ladingen dipsaus gingen er goed in

Afbeelding



na het eten, koffie op tafel met desert, slagroom en natuurlijk Hellevoets Bakkie :D

Afbeelding

en de avond vordert alweer helaas, tijd gaat hard als je het naar je zin hebt, en het weekend is eigenlijk maar kort

maar toch weer steeds meer gezelligheid naarmate de avond verloopt

Afbeelding



dit jaar werd het niet echt laat in de nacht eigenlijk, om drie uur ging ik plat, en de laatste uiterlijk half vier.



volgende ochtend ging me wekker alweer pijnlijk vroeg, kostte me een paar pogingen om overeind te komen zonder weer achterover terug te vallen :D

onder de douche gekropen en aangekleed, eenmaal beneden reden de vroege vogels van ptcv alweer weg voor de eerste ochtend rit, helaas net te laat, de rest lag nog te meuren.

maargoed dit gaf mij de gelegenheid om heerlijk rustig te ontbijten, gevolgd door een lange tijd kijken naar frans gesproken looney tunes op de tv, lekker lui op de bank. :D


de rest kwam stukje bij beetje ook naar beneden gedropen en de rest van ptcv arriveerden alweer terug van de vroege rit, ons klaarmakend voor de middagrit nog eerst even koffie en rudi trakteerde op champagne, dit ivm met komende verjaardag, dus na een paar glazen zat de stemming er weer lekker in :D

Afbeelding

het weer buiten was licht regenachtig maar dat mocht de pret niet drukken, het was wel wat warmer iig.




Afbeelding
alweer peter in tomaat pak :)



en weer onderweg, stoubach uit gereden, paar dorpen verder trof het lot ons weer helaas, na een afdaling kwam een bocht naar rechts, gevolgt door een bruggetje en gelijk weer een bocht naar links omhoog, de voorsten reden dit stuk gewoon zonder problemen, echter jurjen remde met voorrem op een plek waar wat grind lag, en ging gigantisch hard onderuit :x en nam marc mee omdat die direkt achterop kwam.

en helaas geen handschoenen aangetrokken:

Afbeelding

jurjen ze handen maar gerepareerd met mascotte vloeipapier en wat tape, verbanddoos hadden we niet bij ons

Afbeelding

Afbeelding

schade was een goed bekrast stuur, remhendel geschaaft, koplamp geschaaft etc. ook weer niet ernstig gelukkig

Afbeelding




marc kwam er helaas niet zo genadig vanaf, gashendel kapot en spie van rechter dijbeen behoorlijk gekneusd, kon amper meer lopen en verstierf van de pijn, na wat beraadslagen hebben we besloten dat ik en anita marc naar huis zouden begeleiden en wat verzorging geven waar nodig, de rest zouden we bij het drielandenpunt weer ontmoeten.

marc thuis even wat geholpen hier en daar en toen konden anita en ik weer achter de rest aan, wat best ff leuk was, twee tomos 5 bakken met 60 cc, snelheden van 70-80 km/h niet echt een probleem en we waren zo bij het drielandenpunt waar we de rest weer tegen kwamen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




verder luxemburg ingereden, en daar bij een restaurant/brasserie terras gepakt

:D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




verder gereden en de laatste stop weer bij het chateau in Burg Reuland gehad, bleek nog open te zijn ook, dus wij met onze voertuigen maar naar binnen gereden :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



en zo weer terug naar het huisje, waar we ons een ongans gevreten hebben aan chips met dipsaus en pannekoeken en helaas zat het er weer op, laatst wat ons nog restte was opruimen, inpakken, brommers opladen en de 350 km overbruggen naar huis toe, afscheid genomen en weg gereden, drie uur later waren we weer in hellevoetsluis, weg was redelijk rustig dus een steady 130-140 zonder moeite en dat schoot lekker op..

en dat was het weer, volgend jaar voorstellen om toch een lang weekend te doen met vrijdag erbij denk ik, tis net te kort dit helaas :wink:
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..
professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...
en BBM power rules..

Gebruikersavatar
SwiffMeister
Moderator
Moderator
Berichten: 8970
Lid geworden op: 10 Dec 2004, 14:23
Locatie: Tilburg
Contact:

#2 Berichtdoor SwiffMeister » 18 Mei 2009, 18:26

Leuk verhaal :D
Mooie omgeving daar, kun je lekker rijden, zeker met snel spul :)

Maar ik denk dat je graden en percentages door mekaar haalt wat hellingen betreft ;)
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#3 Berichtdoor Prolab » 18 Mei 2009, 18:44

nee percentages?? ik heb het over de hoek zoals ik em inschat, wellicht is het wat overdreven, maar niet veel igg.

maargoed, het komt gelukkig maar erg weinig voor dat je weggetjes hebt die zo steil zijn, de meeste zijn goed te doen.
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Gebruikersavatar
Sander_e_s
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 2768
Lid geworden op: 06 Nov 2007, 18:55
Locatie: Amsterdam
Contact:

#4 Berichtdoor Sander_e_s » 18 Mei 2009, 19:01

klinkt idd leuk

en was er iemand met een 2bak met lange 1? kwam die omhoog? :lol:
[size=8.0E+1]"Puch geeft status" ~ Mark

Een plaatje op het forum doe je zò: *klik*[/size]
Vraagbaakmoderatierichtlijnen

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#5 Berichtdoor Prolab » 18 Mei 2009, 19:03

jep rudi met een mv 2 hand..


dat ging gewoon goed idd, tweebak is het probleem niet bij klimmen..


bij afdalingen wel :D
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Deedjee
Erelid
Berichten: 13403
Lid geworden op: 06 Feb 2005, 19:20
Locatie: Amersfoort.
Contact:

#6 Berichtdoor Deedjee » 18 Mei 2009, 19:04

Man wat een fantastisch verslag 8) daar heb je heel veel werk aangehad :D petje af Johan :nice:

genoten!

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#7 Berichtdoor Prolab » 18 Mei 2009, 19:05

danku :D
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Gebruikersavatar
Erik <>tomos 4l<
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 Mei 2008, 17:02
Locatie: leeuwarden

#8 Berichtdoor Erik <>tomos 4l< » 18 Mei 2009, 19:25

hee mooi verhaal man :D leuk om te lezen enzo :nice: ziet er leuk uit :wink:
TOMOS is toch wel even wat anders..

[size=9.0E+1]Maak zelf mee hoe j'um met je zeer beslisde linkerpoot door z'n 4(5) versnellingen jaagt.[/size]

Gebruikersavatar
Bing17
Sir SpamAlot
Berichten: 4939
Leeftijd: 47
Lid geworden op: 04 Jun 2005, 10:26
Locatie: breda

#9 Berichtdoor Bing17 » 18 Mei 2009, 19:51

Ik heb wat gemist volgens mij, maar ja. Story of my life. :P

Ik mis wel even meer leuke dingen op dit moment geloof ik.
ɐıןɐɹʇsnɐ uı ǝןıɥʍuɐǝɯ

Gebruikersavatar
KiP (man)
P&T Forum Oldskool
Berichten: 1708
Lid geworden op: 07 Feb 2005, 18:17
Locatie: MeDDo
Contact:

#10 Berichtdoor KiP (man) » 18 Mei 2009, 20:02

lache verhaal man klink echt goed :lol:
maar meestal is alles dat giftig is goed spul

Afbeelding

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

#11 Berichtdoor Puchdriver01 » 18 Mei 2009, 20:16

Sander_e_s schreef:klinkt idd leuk

en was er iemand met een 2bak met lange 1? kwam die omhoog? :lol:


mijn vader ree met 2voetbak en een9.5 encarwie carb, lukte goed,

naast dat me vs naar de klote is, en ik daar eigenlijk nog altijd een beetje pissig over ben , toch een leuk weekend gehad, vooral doordat ik dit maal johan in het egt ook een beetje kon narren,

en die valpartij, tja iegelijk kan niemand er wat aan doen, op die gast met die auto na dan, wie rijd er nu zo achterlijk hard van de parkeerplaats af, dude gaf volgens mark en peter zelf toe dat hij ons niet gezien had, dus had ik niet geremd had ik in ze deur gezeten, was het opzig mss allemaal makkelijker had gemaakt ,

komt wel goed via de verzekering hoop ik ,


ho ja en Johan, Wie is arno nu weer? gast die op de ds50r ree heet Jeroen, en is geen zoon van Marc, mark heeft wel een stiefzoontje die heet arno maar die was er niet bij dit keer
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
Evert-b
PTCV
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 Mar 2008, 18:48
Locatie: Duffel (België)
Contact:

#12 Berichtdoor Evert-b » 18 Mei 2009, 20:25

Ik heb weer wat gemist zo te zien , volgend jaar ga ik zeker mee.
en PD01 succes met de reparatie's

Gebruikersavatar
Simon
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 1045
Leeftijd: 32
Lid geworden op: 06 Mei 2006, 19:17
Locatie: Breda

#13 Berichtdoor Simon » 18 Mei 2009, 22:48

Ziet er goed uit :D jammer dat k met mn examens zat deze keer maar lijkt me lache om volgende keer ook te komen :D
Piet de Vries schreef:LEKKERE RAGBOER

Gebruikersavatar
Prolab
Techmod
Techmod
Berichten: 7885
Lid geworden op: 22 Apr 2007, 20:39
Locatie: Hellevoetsluis
Contact:

#14 Berichtdoor Prolab » 19 Mei 2009, 17:16

puchdriver01 schreef:ho ja en Johan, Wie is arno nu weer? gast die op de ds50r ree heet Jeroen, en is geen zoon van Marc, mark heeft wel een stiefzoontje die heet arno maar die was er niet bij dit keer


ok, had ik verkeerd begrepen dan :oops: dacht zoiets gehoord te hebben :wink:
Einstein zei: god dobbelt niet met het heelal..

professor prolab zegt: uiteindelijk is het toch allemaal bagger...

en BBM power rules..

Roedipoech
PTCV
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 Mar 2005, 18:36
Locatie: Vlaanderen
Contact:

PMr Prolab maakt er werk van

#15 Berichtdoor Roedipoech » 19 Mei 2009, 18:06

:Klap:
Fantastisch verslag man; kunnen wij gewoon op onze site een link naar het forum plaatsen bij de pagina waarop we het verslag zouden zetten en klaar is kees :D

RoediPoech
alias
Tom Os

Nogmaals dank voor destickertjes Simon (nu zie ik je ook eens) en ik hoop dat het met Toon z'n best te begrijpen humeur gauw beter wordt.
WIE PUCH DOET, PUCH ONTMOET

Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

Re: PMr Prolab maakt er werk van

#16 Berichtdoor Puchdriver01 » 19 Mei 2009, 20:26

Roedipoech schreef: :Klap:
Fantastisch verslag man; kunnen wij gewoon op onze site een link naar het forum plaatsen bij de pagina waarop we het verslag zouden zetten en klaar is kees :D

RoediPoech
alias
Tom Os

Nogmaals dank voor destickertjes Simon (nu zie ik je ook eens) en ik hoop dat het met Toon z'n best te begrijpen humeur gauw beter wordt.


als je niet aangemeld bent op ptsite kan je dit topic niet opennen dus dat werkt niet :wink:
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
Jeroen4286
PTCV
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 Apr 2009, 10:50

#17 Berichtdoor Jeroen4286 » 20 Mei 2009, 10:21

Prolab schreef:
puchdriver01 schreef:ho ja en Johan, Wie is arno nu weer? gast die op de ds50r ree heet Jeroen, en is geen zoon van Marc, mark heeft wel een stiefzoontje die heet arno maar die was er niet bij dit keer


ok, had ik verkeerd begrepen dan :oops: dacht zoiets gehoord te hebben :wink:


Marc heeft me wel een lift gegeven maar zit er voor de rest van mijn aanwezigheid voor weinig tussen :wink:

Was wel een leuk weekend, in terugkomst van leuven naar tremelo men beugel van uitlaat nog afgebroken. Eerst tegen beter weten in en door gebrek aan beter materiaal vastgetaped; vervolgens bij een vriend in leuven gestopt om het voorlopig met een touw vast te maken :) touw doet het hem nog steeds :P

Roedipoech
PTCV
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 Mar 2005, 18:36
Locatie: Vlaanderen
Contact:

PTCV-Weekend-verslag

#18 Berichtdoor Roedipoech » 20 Mei 2009, 18:14

:roll: Hoi Toon !
uiteraard volgt er nog een echt verslag, doch op deze wijze promoten we ook het PT-forum, dus men moet zich maar inloggen als men wat wil zien en lezen.
Simon zal er vast blij mee zijn.

Grjs,

RoediePoech
alias
Tom Os
WIE PUCH DOET, PUCH ONTMOET

nico paniekzaaier
PTCV
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 Mei 2009, 20:36

#19 Berichtdoor nico paniekzaaier » 24 Mei 2009, 12:20

mooi verslag johan dankuwel nico


Terug naar “[Ritten & Evenementen] Afterparties 2009”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten