PTCV-Weekend , Ardennen 2006

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Puchdriver01
PTCV
Berichten: 2017
Lid geworden op: 18 Mar 2005, 16:36
Locatie: Hoeselt (Hern), Belgie.
Contact:

PTCV-Weekend , Ardennen 2006

#1 Berichtdoor Puchdriver01 » 29 Apr 2006, 18:15

Zaterdag 22 April 6:30 ..

Eindelijk, mijn lang verwachte Puchweekendje was eindelijk werkelijkheid geworden!
Rond een uur of 8 kwam ik in het Ardense dorpje Rendeux aan waar ons afgehuurde huisje stond , binnen gekomen zag ik natuurlijk onmiddelijk weer heel bekende gezichten terug die ik al een tijdje niet meer gezien had , Rudi, Mahias met z'n ouders en broertje , Ramon en Peter natuurlijk, Wilfried en zn vrouw ook, leerde ik weer wat nieuwe mensen kennen namelijk de erg behulpzame dudes van Sloev, en Arno die ik al een tijdje van PTsite.nl “kende”

Kort voor het vertrek nog snel een gave 15bing van Ramon gekocht die ik wel nodig zou hebben met die bergen d8 ik. Die gelijk nog snel voor de [start van de eerste rit monteren, samen met de erg behulpzame Johan van Sloev ook Peter en Ramon staken me een handje toe . achter af gezien had ik die 15bing er beter niet opgezet bleek , ik had erg veel tijd verspild aan het monteren en afstellen van de carb waaroor ik hem dus niet goed afgesteld kreeg.

Afbeelding

Toch haalde ik (af en toe)nog de 60 km met het carbje maar kon ik niet volgas geven door de te grote sproeiermaat die erin zat en doordat mijn verstelbare sproeier er niet in paste.

Al bij al liep mijn ouwe trouwe mvtje toch nog goed en heb ik heel de rit zonder problemen uit kunnen rijden

De eerste dag vond ik gelijk de plezierigste hoewel we regelmatig moesten stoppen voor kleinere mankementjes gebroken kabels kapotte bougies , uitlaatjes die eraf vlogen ; )

De eerste berg was gelijk de zwaarste van de hele rit deze was maar liefst 1 km 17 % en 2km 10 % stijl :S door eerst een grote aanloop van een km of 60 te maken probeerde ik de berg op te spurten maar na de eerste honderd meter moest ik al terug schakelen naar de eerste versnelling en kon ik maar met een km of 15 en hoge toeren de berg opkomen. Achter me had ik Ramon rijden hij bleek ook een probleem te krijgen met de steile hellingen en zakte door met mijn grote verbazing langzaam maar zeker weg van mij. Ik kon met me 15kmh en al bijsteppend met mijn voet als een van de eerste zes die berg op opkomen hoewel me dat zwaar verwonderde kwam ik net na de opgevoerde 4bakpuchjes(en 5bak tomos) van Sloev de berg op.

Ik bleek blijkbaar niet de enige te zijn die moeilijkheden had met het beklimmen van de berg. Peter kwam met z'n zwaar opgevoerde T4L als laatste boven, ook hij had problemen met de ontsteking na ff gepruts en gesukkeld te hebben, en Peter een nieuwe bougie te hebben gegeven konden we weer verder , eerst met een km of 30 de bergen op en dan tegen een km of 70 er weer af :P
Afbeelding

Alles verliep gesmeerd tot Rudi zn vsje ineens midden in het bos een zware warmloper kreeg (de rook kwam van onder z'n blok vandaan) wat bleek; 1 zuigerveer was afgebroken en er zat een lelijke kras op de zuiger, Johan en Anita begonnen onmiddellijk te sleutelen, en na een halfuurtje liep Rudi zn vs dreigang alweer en ondanks die ene zuigerveer die er nog inzat bleef hij toch gemakkelijk de 45 kmh te behouden ! Zo hebben we nog de rit voortgezet en al zoekende naar eten af en toe even gestopt, helaas was er niets meer open en zijn we toch maar even bij eeen cafeetje gestopt waar blijkbaar ook een rit van klassieke auto’s voorbijkwam!

Afbeelding

Later reden we verder terug naar Rendeux maar op ongeveer 5 km van ons huisje waren we opeens swa en Peter kwijt , blijkbaar was de R50 roller van swa het ff beu geworden en heeft de koppeling het begeven al slepend aan Peter z'n Tomos kwam hij ook aan bij ons huisje in Rendeux.
Eindelijk konden we weer wat eten want tijdens de rit hadden we nergens iets kunnen vinden qua middagmaal , de pannenkoeken van de familie Puch gingen er dan ook goed in , verder hebben we nog een hele avond over cylinders en versnellingsbakken liggen praten maar ik ben toen om een uur of 2 toch maar weer gaan slapen we hadden immers s'anderendaags weer een hele rit voor de boeg.

2de dag, zondag was ik al vroeg op (8uur) en had ik dus alle tijd om ff in de garage naar de Puchjes en Tomosjes te kijken , ook nog ff met de 175sv gescheurd in het straatje en ff mijn mv getest net voor de 2de rit weer ging beginnen, gelukkig dat ik dat deed wan hij liep helemaal niet goed toen ik em weer starten ,blijkbaar had ik net zoals nog vele andere onder ons een gare bougie waarschijnlijk door de hoge druk die erop komt door de bergen te beklimmen, daar nog een nieuwe bougie van swa gekregen en hij liep weer als herboren: ). Om een uurtje of tien weer opnieuw vertrokken in Rendeux voor de 2de rit richting grotten van Hoton eerst nog ff sleutelen aan Arno’s Puchje die blijkbaar op mysterieuze wijze een lekke band had gekregen : )

Afbeelding

Na de band ff gefikst te hebben was het weer tijd om te rijden helaas konden we door tijdgebrek de grotten niet bezoeken , wat ik namelijk niet zo heel erg vond wan ik had toch meer zin om te rijden , weer zetten we onze rit verder maar na een minuutje of 5 stonde we alweer stil, blijkbaar kwam er ook nog een of andere wielerwedstrijd voorbij onze route en mochten we voor een minuutje of tien niet meer de weg op , na weer even een echte live wielerwedstrijd te zien konden we weer rijden, we reden door centrum Durbuy waar we uiteraard veel bekijks hadden met onze brommertjes, voorbij Durbuy kwamen we aan in het gezellige restaurantje ´Le Chaleureux , na daar lekker en uitgebreid gegeten te hebben , en nog ff aan Ramon’s brommer te hebben gesleuteld vertrokken we weer terug huiswaarts Ramon en Peter moesten namelijk ook nog een hele weg afleggen terug naar Woensdrecht dus zij verrokken vanuit Le Chaleureux terug naar huis

Afbeelding

even later vertrokken ook wij weer terug naar ons huisje waarna we afscheid namen en terug naar huis reden met de autos, het afscheid duurde niet egt lang wan na een kilometertje of 10 was de benzine van sloev’s busje op en stonde zij ook weer stil net voor de rotonde , gelukkig was er nog geen 50 meter van de rotonde een benzinestation en konden we snel het busje naar de pomp duwen , gelukkig voor sloev ware de Belgen nog net achter hun en konden ze dankzij hun toch nog hun naftbak vulle ;) en weer terug naar Rotterdam rijden.

Afbeelding




Om dit hele verhaal ff samen te vatte ; het was heel erg gezellig ik heb weer leuke mensen leren kenen en ook nog 2 dage lang lekker op me Puch kunne ragen , op naar het volgende ptcv weekend !!!

Greetings 8)

PD01


Ramon steekt het kacheltje aan
Afbeelding

zaterdag ochtend
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

naa de eerste zware 17% berg :
Afbeelding


tussenstop:
Afbeelding
Afbeelding

terug thuisgekomen:
Afbeelding
Afbeelding


Anita's ragbak: (Iets voor DJ :P)
Afbeelding

sloev trekt terug huiswaarts:
Afbeelding


in totaal had ik 107 foto's gemaakt :lol:
dit is een kleine selectie eruit :wink:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

fotos van Ramon;
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Puchdriver01 op 29 Apr 2006, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Prolab schreef:Ontwerp is goed, maar de fout is dat Tomos het heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
KiP (man)
P&T Forum Oldskool
Berichten: 1708
Lid geworden op: 07 Feb 2005, 18:17
Locatie: MeDDo
Contact:

#2 Berichtdoor KiP (man) » 30 Apr 2006, 10:38

was wel vet weekendje als ik dat zow lees
maar meestal is alles dat giftig is goed spul

Afbeelding

Gebruikersavatar
SwiffMeister
Moderator
Moderator
Berichten: 8970
Lid geworden op: 10 Dec 2004, 14:23
Locatie: Tilburg
Contact:

#3 Berichtdoor SwiffMeister » 30 Apr 2006, 15:29

Tof weekendje zo te lezen :)
btw, die groene puch van sloev is wel heeel erg bruut hoor :D
de rest natuurlijk ook, maar die groene spant de kroon.
Oja, die anita mag der tomos wel eens poetsen en opknappen.
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Gebruikersavatar
DS
Moderator
Moderator
Berichten: 1027
Leeftijd: 34
Lid geworden op: 08 Aug 2005, 14:35
Locatie: Rotselaar, in België
Contact:

#4 Berichtdoor DS » 30 Apr 2006, 15:49

Het was een erg tof weekend, mooie ritten gedaan :D
Het was ook een mooie test voor de brommers zelf, getuige het aantal gesneuvelde bougies, een kapotte zuigerveer en een R50 met een voorlopig onbekend probleem aan de koppeling :P
Ben ik dus even gelukkig dat de M50SE het heeft gehouden :D
Erg mooie foto's trouwens Toon :wink:

Deedjee
Erelid
Berichten: 13403
Lid geworden op: 06 Feb 2005, 19:20
Locatie: Amersfoort.
Contact:

#5 Berichtdoor Deedjee » 30 Apr 2006, 16:10

Spectaculair topic Toon, je flikt het maar weer 8)

Ziet er gezellig uit en dat was het ook zo te horen- én géén regen :bid:

Gebruikersavatar
Renzo
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 1564
Lid geworden op: 09 Okt 2005, 15:17
Locatie: Den Hout

#6 Berichtdoor Renzo » 30 Apr 2006, 16:57

Wauw.. Ik heb wat gemist.. :P
Schromelijk overdreven..

Gebruikersavatar
Puchbeer
Puch&Tomos Oldtimer
Berichten: 525
Leeftijd: 71
Lid geworden op: 15 Aug 2005, 20:18
Locatie: Tilburg

#7 Berichtdoor Puchbeer » 30 Apr 2006, 20:10

mooie foto's en een leuk verslag Toon
Met je Puchje in de hand kom je door het ganse land.

Gebruikersavatar
Henk
P&T Techniek Support
P&T Techniek Support
Berichten: 5729
Leeftijd: 70
Lid geworden op: 18 Sep 2005, 08:18
Locatie: Veenendaal

#8 Berichtdoor Henk » 30 Apr 2006, 21:26

toch wel leuk z'n weekend en het verslag dat er zo snel op staat
al is een tomos nog zo snel een PUCH komt er ook wel

Gebruikersavatar
Herman
-P&T Forum Senior Lid-
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 Nov 2004, 14:56
Locatie: arnhem

#9 Berichtdoor Herman » 30 Apr 2006, 21:37

Leuk al die foto's en het verhaal erbij.

Gebruikersavatar
Marv
-P&T Forum Senior Lid-
Berichten: 2458
Leeftijd: 38
Lid geworden op: 03 Nov 2004, 21:39
Locatie: Eindhoven

#10 Berichtdoor Marv » 01 Mei 2006, 01:44

zo te lezen en te zien hebben we wat gemist!
Leuk verslag!

eey... ook geinig hoe peter staal z'n carburateur gefixt heeft!

link: http://img136.imageshack.us/img136/5997/p10100185vi.jpg
- De enige echte -

Gebruikersavatar
deAvonden
Techmod
Techmod
Berichten: 1458
Lid geworden op: 27 Okt 2005, 19:24
Locatie: Hell-voet

#11 Berichtdoor deAvonden » 01 Mei 2006, 03:19

Heb na het zien van de foto's gelijk weer zin om door belgenland te crossen , is wel leuker dan die stomme polders hier. Gaaf verslag Toon , ik heb ook nog wat foto's zal ze binnen kort ook ff plaatsen.


Hieronder de link naar het stuk en foto's op de PTCV site van de vriendelijke mensen met welke wij(sloev) mee mochten feesten.

>>> Hier <<<
"Let them think what they liked, but I didn't mean to drown myself. I meant to swim till I sank, but that's not the same thing."

Gebruikersavatar
Ramon_Puch
Puch&TomosDie-Hard
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 Jun 2005, 20:16
Locatie: Woensdrecht
Contact:

#12 Berichtdoor Ramon_Puch » 10 Mei 2006, 21:38

hee ik sta er ook op :D
en nog fotos die ik gemaakt heb op de brommer tof dat je die er ook op gezet hebt

Deedjee
Erelid
Berichten: 13403
Lid geworden op: 06 Feb 2005, 19:20
Locatie: Amersfoort.
Contact:

#13 Berichtdoor Deedjee » 10 Mei 2006, 22:43

kijk eens in de index en bij toon onder zijn berichten das jouw rijdende foto in het midden gespiegeld - je mag alles voor ptcn gebruiken als dat nodig is hoor link maar naar de pics hier dat dat dataverkeer kost heb ik voor jou en ptcn over.


Terug naar “[Ritten & Evenementen] Afterparties 2006”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten